جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۳۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اگر می‌خواهیم آینده درخشانی رقم بزنیم، باید توجه ویژه‌ای به قشر نوجوان داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: نوجوانان مهم‌ترین گروهی هستند که باید این سازمان برای آنها برنامه‌های فرهنگی و هنری اختصاص دهد، زیرا با پژوهش‌هایی که توسط موسسات فرهنگی انجام شده، مشخص شده این گروه سنی مظلوم‌ترین گروه سنی هستند که دستگاه‌های مرجع برای آنها برنامه‌های فرهنگی می‌سازند.

فاطمیان‌پور درباره برنامه‌های این سازمان برای گروه‌های سنی مختلف گفت: منابع ما مانند بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری کشور محدود است، بهترین نوع مدیریت آن مدیریت است که انسان از منابعش به بهترین نحو استفاده کند، موضوعات و چالش‌های فرهنگی در کشور بسیار زیاد است و به همین دلیل باید با برنامه و اولویت‌بندی این مسائل را دنبال کنیم.

وی با اشاره به رصد سازمان فرهنگی هنری و گروه‌بندی کردن گروه‌های سنی گفت: ما از دو سال پیش گروه‌های سنی را رصد کردیم و آن را دسته‌بندی کردیم که به گروه‌های سالمند، بزرگسال، جوان، نوجوان و کودک تقسیم شدند و با پایشی که با مؤسسات فرهنگی انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم مراکز فرهنگی کمتر به بحث نوجوان می‌پردازند و به همین دلیل بیشتر نگاه خود را برای آن گروه در نظر گرفتیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تأکید کرد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم ابتدا به نوجوانان بپردازیم و در ادامه به کودکان و به عنوان گروه سوم نیز به جوانان توجه کنیم.

وی در ادامه به نیازسنجی فعالیت‌های فرهنگی شهر تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس نیاز شهر تهران در برنامه‌های فرهنگی، بحث نوجوانان که قشری است با شرایط خاص و ویژه و احتیاج به برنامه‌های خاص فرهنگی دارند، اهتمام ویژه‌ای کردیم و اگر به برنامه‌های فرهنگی و هنری ماه رمضان نگاه کنید متوجه می‌شوید بیشترین برنامه‌های این سازمان برای گروه نوجوان، کودک و در ادامه جوانان است.

فاطمیان‌پور تأکید کرد: اگر ما نگاه ویژه‌ای به آینده و فردای کشور داشته باشیم، باید به گروه نوجوان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در آن سرمایه‌گذاری کنیم و به صورت مستمر کار کنیم و این گروه را فراموش نکنیم. به همین دلیل با آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی دیگر تبادل نظر خواهیم کرد تا بهترین تصمیمات را بگیریم.

وی درباره فعالیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از ایام کرونا گفت: اینکه پس از کرونا چه اتفاقی می‌افتد یک سوال جدی است. در ابتدای ورود کرونا به جهان و کشور بسیاری از اندیشمندان و کارشناسان موضوعات و تحلیل‌های مختلفی را برای ایام پساکرونا اعلام کردند که همچنان این رویکردها در حال تغییر و محل اختلاف است.

فاطمیان‌پور تأکید کرد: ما یک کارویژه را با همکاری دانشگاه‌ها داریم و در حال پژوهش هستیم که برنامه‌های ما در ایام پساکرونا به چه سمتی برود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گذشته باشگاه‌هایی چون نوجوان پلاس داشتیم که به‌خوبی در حال شکل گرفته بود که در این برنامه‌ها سعی داشتیم نوجوانان از سراسر تهران را در حوزه‌های مختلف با مهارت ویژه گرد هم جمع کنیم که کرونا مانع ادامه این کار شد اما پس از ایام کرونا حتماً برنامه‌های گذشته را ادامه خواهیم داد تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.
نظر شما