جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۸۵۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
مشاور قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران فقط با بن‌های تخفیف صرفا در فضای مجازی قابل استفاده است.
بن تخفیف کتاب فقط در خرید مجازی قابل استفاده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،کیوان امجدیان مشاور قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در برنامه «تقاطع فرهنگ» که از رادیوگفتگو پخش شد، گفت در خصوص رفت و برگشت نمایشگاه کتاب میان شهر آفتاب و مصلی امام خمینی (ره) گفت: برگزاری چنین رویدادی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت چندین ماهه است و چیزی نیست که بخواهیم در ۲۰ روز به زمان برگزاری دست به جا به جایی مکانی آن بزنیم.

وی افزود: به واسطه برخی اطلاعات اشتباه به مدیران شهرداری، آنان تصور کرده بودند امسال قرار است نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود اما استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب را دست مایه‌ای قرار داد و بازدید از نمایشگاه حضوری کتاب را پر رونق پیش بینی کرد. نشانه دیگر، استقبال ناشرانی است که از هم اینک تقاضای حضور در نمایشگاه حضوری را داده‌اند و این دو فاکتور، نشانه‌ای از استقبال احتمالی از این نمایشگاه است.

مشاور قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در ادامه به مهر گفت: شخصاً معتقدم فروش کتاب و فزونی گرفتن جمعیت بازدید کننده در نمایشگاه از اهمیت برخوردار است ولی مسئله مهم‌تر، بازدیدهاست؛ برای مثال در نمایشگاه‌های خارج کشور با وجود نبود هیچ گونه خرید و فروشی، صرفاً انعقاد قرارداد و بازدید را در پی دارد و این مهم باید در نمایشگاه کتاب تهران نیز رخ دهد. چنین اتفاقی برای کشورمان شبیه به یک جراحی است که با درد و خونریزی بسیار همراه خواهد بود و می‌بایست با برنامه ریزی دقیق اتفاق بیافتد؛ در حال حاضر اگر مردم بن کتاب در اختیار داشته باشند و در نمایشگاه کتاب حضور یابند، کسی بن را از آن‌ها قبول نمی‌کند و از این ظرفیت صرفاً می‌توان در فضای مجازی بهره برداری کرد.

امجدیان این مسیر را گامی نخست برای عادت دادن مردم به روش خرید مجازی کتاب عنوان کرد که موجب می‌شود در نمایشگاه کتاب صرفاً بازدیدکننده و انتخاب گرِ کتاب باشند. شخصاً شهامت خوبی در مسئولین می‌بینم و تصور می‌کنم اگر رسانه‌ها نیز همراهی کنند و دست به بمباران خبری نزنند، از یکی دو دوره دیگرِ نمایشگاه کتاب می‌توان شاهد چنین رخدادی بود.

وی همچنین به ابعاد فرهنگی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: ما باید به مردم نشان دهیم که به جز خرید و فروش می‌توان اتفاقات خوب دیگری را نیز در نمایشگاه رقم زد که مخاطب را ترغیب به حضور در این رویداد فرهنگی کند.
نظر شما