جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۰۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
مجموعه خانواده با کتاب با عنوان‌های«همسرانه»، «نوردیده»، «سبک زندگی» و «مادرانه» از سوی فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در مجموعه اول با عنوان «همسرانه» با محوریت تحکیم خانواده، برای رسیدن به رضایت زناشویی کتبی جهت کسب مهارت‌های زوجین در شناخت بهتر زندگی زناشویی، ساختن و حفظ یک رابطه عاطفی خوب، خلق معنایی مشترک برای زندگی و شیوه‌های اظهار محبت و حل مشکلات زناشویی معرفی می‌شود.
در مجموعه دوم با عنوان «نوردیده» به منظور برقراری ارتباط صحیح با فرزندان و آشنایی با روش‌های تربیتی والدین معرفی می‌شود.
همچنین مجموعه سوم و چهارم با عنوان «سبک زندگی» و «مادرانه» به موضوع‌های "اصول و عوامل تحکیم خانواده"  و "آموزش، تربیت و روانشناسی فرزندان" اختصاص دارد. ‌
خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی، نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ، رفتار‌ها و عادت‌های فرد دارد و عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است؛ محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین درباره با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و نیز سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش به‌سزایی در ایجاد فرهنگ کتابخوانی در خانواده و تقویت کیفیت زندگی آن دارد.
همچنین مجموعه "خانواده با کتاب" از سوی حجت‌الاسلام امرودی رییس وقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مورد تقدیر قرار گرفت.
این مجموعه با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها به معرفی کتاب‌های فاخری که می‌تواند برای زوجین در زمینه تحکیم روابط عاطفی و روابط با فرزندان و نوجوانان و فرزندپروری راهگشا باشد به صورت محدود منتشر شد و هم اکنون در بخش خانواده با کتاب به صورت کتابخانه مجازی در سایت فرهنگسرای خانواده به نشانی https://khanevadeh.farhangsara.ir/   برای بهره‌مندی شهروندان در دسترس است.
نظر شما