شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۴۲۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
علی‌اکبر اشعری در بازدید از «فرهنگ‌سرای کتاب» عنوان کرد:
علی‌اکبر اشعری در حاشیه بازدید از یازدهمین «فرهنگ‌سرای کتاب» گفت: سازمان فرهنگی هنری می‌تواند محور توسعه فرهنگ کتابخوانی شود و برای این کار باید با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همه نهادهایی که مخاطب کتاب هستند، ارتباط برقرار کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی‌اکبر اشعری فعال فرهنگی و رییس اسبق کتابخانه ملی ایران در حاشیه بازدید از یازدهمین «فرهنگ‌سرای کتاب» عنوان کرد: فرهنگ‌سرای کتاب فرصتی است برای اینکه سازمان فرهنگی هنری فعالیت‌هایش در حوزه کتاب را در معرض بازدید مردم قرار دهد و این اقدام بسیار خوبی است. شاید مردم در جریان بسیاری از فعالیت‌های خوب سازمان فرهنگی هنری نباشند و یکی از راه‌های معرفی آن برگزاری همین برنامه است. 

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری باید نقش بیشتری در گسترش فرهنگ کتابخوانی ایفا کند، ادامه داد: امکانات و ظرفیت‌های این سازمان قابل توجه است و می‌تواند بر سبک زندگی مردم و بسیاری از مسائل فرهنگی تهران اثر مثبت بگذارد. یکی از ابزارهای این کار کتاب و انواع فعالیت‌های مرتبط با کتابخوانی است که نمونه‌های آن را در فرهنگ‌سرای کتاب می‌بینیم. 

اشعری اضافه کرد: سازمان فرهنگی هنری می‌تواند محور توسعه فرهنگ کتابخوانی شود و برای این کار باید با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همه نهادهایی که مخاطب کتاب هستند، ارتباط برقرار کند و به یک مجموعه برنامه مشترک برسند که فرهنگ کتابخوانی رونق پیدا کند. سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و فارغ از بحث اقتصادی کتاب و صنعت نشر، خواندن کتاب مزایای فراوانی دارد. از افزایش قدرت تفکر و وسیع شدن دایره واژگان بگیرید تا انواع دانستنی‌هایی که ما نمی‌دانیم و به خاطر ندانستن آنها غلط عمل می‌کنیم. 

وی در پایان با تاکید بر ضرورت همکاری‌های بین بخشی در میان نهادهای فرهنگی گفت: فکر می‌کنم سازمان فرهنگی هنری می‌تواند محور قرار بگیرد و مردم را به کتابخوانی ترغیب کند و برای این کار، کمک سایر نهادها را هم بطلبد. 

یازدهمین «فرهنگ‌سرای کتاب» همزمان با برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) میزبان مخاطبان است.
نظر شما