جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۴۲۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
رضا دوستعلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 و رییس فرهنگسرای اشراق از برگزاری هجدهمین جشنواره گل و گلاب از تاریخ ۲۵ اردیبهشت خبر داد.
برگزاری هجدهمین جشنواره گل و گلاب رایحه محمدی در فرهنگسرای اشراقبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر رضا دوستعلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رئیس فرهنگسرای اشراق از  هجدهمین جشنواره گل و گلاب خبر داد و گفت: هجدهمین جشنواره گل و گلاب فرهنگسرای اشراق با دو سال وقفه به علت شیوع کرونا، از تاریخ ۲۵/۲/۱۴۰۱ لغایت ۱۳/۳/۱۴۰۱ در محل فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

وی درباره اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: این برنامه با همکاری بنیاد توسعه و تعاون کارآفرینی استان تهران و با هدف ترویج فرهنگ‌های سنتی ایران اسلامی، آشنایی با سبک زندگی اقوام، ایجاد نشاط اجتماعی و بالاخص آشنایی بازدیدکنندگان با سنت وآیین گلاب گیری در بخش‌های گلاب و عرقیات، صنایع دستی، سوغات و هدایای استانها برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره اظهار کرد: از بخش‌های مختلف برنامه می‌توان به برنامه های فرهنگی هنری، موسیقی  اقوام ،آموزش و بازی‌های کودکان و نوجوانان، آیین گلاب گیری و عرقیات گیاهی و نیز غرفه‌های فرهنگی و کتاب با شرکت‌کنندگانی از استانهای خراسان، آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، قم، فارس، کرمان، یزد، همدان، تهران، قزوین و زنجان اشاره کرد.

رضا دوستعلی افزود، آیین افتتاحیه این جشنواره روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه ساعت 16با حضور مهرداد باقری ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی و هنری مناطق ، مدیران شهری  و شهروندان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید و مشارکت در این مراسم می‌توانند از ساعت ۱۰ الی ۲۲ در فرهنگسرای اشراق تهرانپارس واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، حضور بهم رسانند.
نظر شما