جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۵۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
نگارخانه آفتاب، ورکشاپ دو روزه خوشنویسی برگزار می کند:
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نهج البلاغه (آفتاب سابق)، ورکشاپ دو روزه خوشنویسی " مهر قلم " از روز شنبه 4 تا 7 اردیبهشت 1401 در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار می گردد.

این ورکشاپ با حضور هنرمند گرانمایه، استاد اسحاق حنیفه و دانشجـویان دانشـکده فنی انقـلاب اسلامی تهـران با هدف آشنایی هنرجویان و علاقه مندان رشته خوشنویسی و با سبک و تکنیکهای این هنر دیرینه ایرانی به مدت دو روز در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار می شود.

استاد حنیفه از پیشکسوتان شناخته‌شده خوشنویسی و بنیانگذار شیوه خوش‌نگاری و خط هما در ایران است. در کارنامه حرفه‌ای این هنرمند، تدریس دردانشگاه شریعتی و انقلاب اسلامی دانشگاه هنر و معماری پردیس، علم و فرهنگ و...، عضویت درموسسه توسعه هنرهای تجسمی، تدریس و عضویت درانجمن خوشنویسان ایران (شعبه شرق تهران)، سرپرستی انجمن خوشنویسان شهرستان خدابنده، ابداع کننده خط شکسته نستعلیق هما و ثبت آن در کتابخانه ملی، مبدع شیوه استفاده از حروف و کلمات خوشنویسی به عنوان «موتیف»و ثبت آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالیف کتاب‌ «حرف و نقش ایرانی»، کسب عنوان خوشنویس برتر در بخش اساتید دانشگاهی در نمایشگاه بین المللی قرآن سالهای ۹۰ و ۹۳ و ... دیده می‌شود.

علاقمندان برای بازدید از این کارگاه خوشنویسی می‌توانند از روزچهارشنبه 4 تا 7 اردیبهشت ماه 1401 همه روزه از ساعت 14 تا 17 به نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج البلاغه مراجعه نمایند.

فرهنگسرای نهج البلاغه در خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، خیابان امامزاده واقع شده است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 22009000 داخلی 112 تماس حاصل نمایید.
نظر شما