چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۴۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
ویژه برنامه شهری در آسمان روز سوم خرداد با تجلیل و تقدیر از یک رزمنده عملیات الی بیت المقدس با حضور نوجوانان و جوانان در فرهنگسرای خاورن برگزار شد.
تلخ و شیرین‌های رزمنده‌ای در «الی بیت‌المقدس»//// آماده نیست تکمیل میکنیم .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «شهری در آسمان» از بسته برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت چهلمین سالروز آزادی خرمشهر است که از سوی مدیریت فرهنگی هنری مناطق 22 گانه تهران اجرا شد.

به همین بهانه فرهنگسرای خاوران میزبان «مجید برهمن» از رزمندگان ساکن در منطقه 15در بعداظهر سالروز آزادی خرمشهر بود.  این برنامه با دعوت از نوجوانان و جوانان با اجرای «امیر علی قهرمان» همراه شد. در ایتدای این برنامه که با شروع تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد در ایتدا «مجید برهمن» به معرفی خود پرداخت و گفت زمانی که نوجوان بوده است به اصرار خودش و به صورت داوطلب در عملیات الی بیت المقدس حضور یافته است.

برهمن در این برنامه به مرور خاطرات و نحوه حضورش پرداخت گفت: زمانی که از طریق اخبار متوجه تجاوز عراقی‌ها به خوزستان شده است تصمیم گرفت برای مبارزه و دفاع از استان مظلوم خوزستان به ویژه خرمشهر به صف نیروهای و بسیج مردمی بپیوندد. بنابراین خیلی سریع و پس از رضایت شفاهی پدرش زمانی که حدود 17 سال داشت با دوچرخه کورسی‌اش  به مقر مالک اشتر خاوران برای ثبت نام رساند و پس از کش و قوس فراوان توانست خود را به صف سربازانی برساند که در آزادی سازی خرمشهر سهم داشتند.
مرور خاطرات این رزمنده البته با پرسش های نوجوانان و جوانان دختر و پسری همراه بود که فضای خاصی را به این برنامه دادند. نوجوانانی که به داستان این رزمنده دل داده بودند گویی می‌خواستند هر آنچه بر سر مظلومیت خرمشهر گذشته است را در این برنامه دو ساعته مرور کنند. 


نظر شما