پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۱۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
با حضور چهره‌های مطرح و نام‌آشنای موسیقی و سینما
آلبوم موسیقی «تیغ و ترانه» اثر جدید «هامان» در فرهنگ‌سرای اندیشه رونمایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آلبوم موسیقی «تیغ و ترانه» اثر جدید «هامان» جمعه ۱۰ تیرماه ساعت ۲۰ در فرهنگ‌سرای اندیشه رونمایی می‌شود. در این برنامه که با حضور چهره‌های مطرح و نام‌آشنای موسیقی و سینما برگزار می‌شود، ضمن اجرای زنده قطعاتی از آلبوم و نمایش مستندی از پشت صحنه‌های ضبط آلبوم، شخصیت‌های هنری به نقد و بررسی آلبوم خواهند پرداخت.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه موسیقی است که محمدرضا چراغعلی ساخت و تنظیم موسیقی آن را بر عهده داشته و ترانه‌ها از سروده‌های هامان است. هامان از خوانندگان سبک پاپ-کلاسیک است که آواز را زیر نظر استادانی همچون محمد نوری و پری زنگنه آموخته است. او در سرودن شعر و ترانه نیز خود را وامدار سید علی صالحی می‌داند.

هامان در سال ۱۳۸۱ نخستین آلبوم موسیقی خود را با عنوان «ماهی سیاه» منتشر کرد و در دهه ۸۰ اجراهای متعددی از آثارش را با ارکستر کلاسیک ایرانمهر روی صحنه برد. در آلبوم «تیغ و ترانه» برای دو قطعه «کافه» و «تیغ و ترانه» دو دراما-ویدئو نیز ساخته شده که در این کلیپ ویدئوها همکاری با چند تن از سینماگران و هنرمندان بین‌المللی سینما و تئاتر نیز از ویژگی‌های قابل توجه این آلبوم است.

ارسلان کامکار، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی، مسعود نوروزی، عماد نکویی، کریم قربانی، مهرداد عالمی، ناصر رحیمی، حسن فراهانی، فرشاد شیخی، فیروز ویسانلو و مسعود همایونی از جمله نوازندگان برجسته موسیقی کشور هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند. 
نظر شما