پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۷۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
به همت مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری
مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم آلبوم «نواحی اشک ۲» را تولید و منتشر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم آلبوم «نواحی اشک ۲» را تولید و منتشر می‌کند. هدف از تولید این آلبوم بازسازی نواهای مذهبی-آئینی مرتبط با واقعه عاشورا و ارج‌گذاری به هنر اصیل آوازخوانی مبتنی بر ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران است. در همین راستا آلبوم «نواحی اشک ۱» در ماه محرم سال گذشته تولید شد و آلبوم «نواحی اشک ۲» به مناسبت ماه محرم امسال در حال تولید است.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه: شده فصل عزا، این دل تنگم عقده‌ها دارد، ای سپرده در خرابه جان، ساقی لب‌تشنگان، طفلان مسلم، حضرت قاسم(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع)، شه‌زاده اکبر(ع)، حضرت اباالفضل(ع) و عزیمت به شام است.

آهنگساز این آثار آرمان مهربان و خوانندگان این آلبوم متین رضوانی‌پور، مهدی محمدی، سید محسن حسینی و سبحان منکشف (خواننده نوجوان) هستند.

آلبوم «نواحی اشک ۲» به صورت صوتی و کلیپ در روزهای یکم تا دهم محرم در فضای مجازی منتشر می‌شود و پس از دهه اول محرم به صورت آلبوم در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما