جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۶۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس در برنامه ادبی «بلور قلم»، کتاب "جا مانده‌ها" را رونمایی و نقد و بررسی می‌کند.
مجموعه داستان «جامانده‌ها» در فرهنگ‌سرای فردوس رونمایی می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ کتابخانه فرهنگ‎سرای فردوس با هدف ترویج و گسترس فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و در راستای حمایت از نویسندگان، در برنامه "بلور قلم" روز چهارشنبه 16 شهریور‌ماه ساعت 17، مجموعه داستان «جا مانده‌ها» اثر مریم عربی را رونمایی و نقد و بررسی می‌کند.


کتاب "جامانده‌ها" اولین اثر مریم عربی است که توسط نشر بان وارد بازار نشر شده ‌است.کتاب چون روایت داستان ستیز یدن است، ماجرای نبردی عظیم با خود؛ زیرا که انسان امروز بیش از هرکس با خویش در جنگ است؛

 مریم عربی در این داستان‌ها، انسان امروز را به تهران می‌برد و با نثری روان و ساده اما گویا، قصه‌اش را روایت می‌کند و گاه مخاطبش را مهمان لهجه‌ خطه کردستان می‌سازد و در داستانی دیگر پیش چشمش جاده‌ پر پیچ و خم جنگل‌های شمال را ترسیم می‌کند. تنهایی بزرگ و نبرد سترگ این آدم‌ها با خود یا عزیزانشان گاه از مرزها فراتر رفته و تا کشوری اروپایی چون آلمان ادامه می‌یابد و حتی تا آسمان شهاب باران سوئد نیز می‌رسد.

"جامانده‌ها" روایت انسان‌هایی حقیقی است که در پس جنگ با خود یا نبرد با دنیای بیرون، در آرزو یا در تلاش دست یافتن به جهانی‌اند که در آن حیوانات، فرزندخوانده‌ها و سربازان دشمن نیز به اندازه‌ انسان‌های مقابلشان ارزشمند هستند. دنیایی که در آن نه سربازی در حیاط خانه‌ای دفن می‌گردد و نه زنی فرزندش را در هیاهوی کودکان پای قطار گم می‌کند.


در این برنامه یاسر نوروزی به عنوان منتقد و الهه دهقانی به عنوان مجری و جمعی از نویسندگان و اهالی قلم حضور خواهند داشت. 

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه ادبی می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس بگیرند.
نظر شما