جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۷۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
محمدمهدی اسماعیلی طی احکام جداگانه‌ای اعضای جدید هیات مدیره و رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور را منصوب کرد.
شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکام جداگانه‌ای اعضای جدید هیأت مدیره و رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور را منصوب کرد. بر اساس حکم وزیر ارشاد حجت السلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه، مهدی جمالی نژاد، مهدی محقق، حسن بلخاری قهی و محمود شالویی به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره جدید این مرکز انتخاب شدند.

خبرگزاری مهر افزود: همچنین از این بین محمود شالویی نیز با حکم وزیر به عنوان رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی انتخاب شد.

در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمود شالویی آمده است:

«جناب آقای محمود شالویی

نظر به مراتب علمی و تجارب طولانی جنابعالی در زمینه پژوهش و تحقیق و مدیریت موفق مجموعه‌های فرهنگی و ادبی و هنری و با عنایت به یازدهمین مصوبه هیأت امنای انجمن مورخ ۱۹/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ و به موجب این حکم به عنوان «مشاور وزیر، عضو هیأت مدیره و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با مشی فرهنگی و خردمندانه‌ای که از آن بهره‌مند هستید و با امعان نظر به اهداف و وظایف آن انجمن وزین در جهت معرفی چهره‌های درخشان علمی و فرهنگی و ادبی و هنری ایران اسلامی در سطح ملی و جهانی مساعی خویش را بکار بندید و در این راستا به ایفای موارد ذیل نیز اهتمام ورزید:

۱- برگزاری شایسته آئین بزگداشت و تکریم و تجلیل از مفاخر ارجمند این مرز و بوم

۲- برنامه ریزی برای همکاری مشترک با کشورهایی که در خصوص گرامیداشت برخی از مفاخر بدلیل تعلقات آنها اعلام آمادگی و ابراز علاقه می‌کنند.

۳- چاپ و انتشار آثار برجسته مفاخر

۴- تلاش برای احیای کلیه مسئولیت‌های انجمن بویژه در امر ساخت و ساز و مرمت بناهای یادبود

موفقیت روزافزون جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند متعال خواستارم.

بر خود لازم می دانم از همکاری هیأت مدیره محترم پیشین و تلاش‌های ارزشمند جناب آقای دکتر بلخاری در دوره مسئولیت ایشان قدردانی نمایم.»

ریاست هیأت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بر عهده رئیس جمهور است.

معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، برگزاری مجامع تحقیقی و کمک به ساختن بناهای یادبود، مشارکت مؤثر در سمینارها، مجامع و نمایشگاه‏‌های فرهنگی مهم و حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و علمی ارزنده بخشی از وظایف ذاتی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی محسوب می‌شود.
نظر شما