چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۸۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
مصطفی جامه‌دار گفت: امسال بیش از هزار موکب با همراهی مردم و هیات‌ها از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برپا شده که درحال خدمت‌رسانی هستند.
برپایی بیش از هزار موکب در مسیر پیاده‌روی عزاداران اربعین حسینیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مصطفی جامه‌دار، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ گفت: به رسم هرساله، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) شروع می‌شود. به این ترتیب، زائران از میدان امام حسین(ع) به سمت خیابان هفده شهریور، میدان شوش و فدائیان اسلام به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) مسیر پیاده‌روی را طی می‌کنند.
مصطفی جامه‌دار ادامه داد: بنا به تمهیداتی که در نظر گرفته شده است مراسم امروز تا نماز مغرب و عشاء ادامه دارد. امسال بیش از ۱۰۰۰ موکب به وسیله مردم و هیات‌ها از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برپا شده که درحال خدمت‌رسانی هستند. از نماز صبح مواکب آماده پذیرایی هستند و تدارک صبحانه، میان‌وعده، نهار و  عصرانه دیده‌اند. حتی بعضی از مواکب در کنار حرم عبدالعظیم حسنی (ع) تدارک شام دیده‌اند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی شده است که حدود سه میلیون نفر در مراسم شرکت می‌کنند، افزود: همکارانمان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نزدیک به دو ماه است که در حوزه‌های ترافیکی، حمل‌و‌نقل، راهور و... برنامه‌ریزی کرده‌اند و همه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا کوچکترین مشکلی در این روز بزرگ پیش نیاید.
مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) با حضور جمعی از مردم برگزار شد و بعد از سخنرانی و نوحه‌خوانی، زائران به همراه کاروان به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کردند.


نظر شما