چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
رویا فتحی گفت: در موکب‌های بانوان و کودک تقریباً سه هزار بازدیدکننده داشتیم و کودکان به فعالیت‌های ارائه شده علاقه‌مند بودند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،رویا فتحی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ تهران و رئیس فرهنگسرا سرو گفت: موکب بانوان و کودک از ساعت ۶ صبح فعالیت‌ خود را آغاز کرده است. امسال اتفاق خوبی که در پیاده‌روی اربعین افتاد و آن ارائه فضای استراحت به بانوان، ارائه خدمات بانوان به زائران و برنامه‌های فرهنگی مناسب کودکان و بانوان است. 

رویا فتحی ادامه داد: در موکب‌ها به زائران مشاوره حقوقی، مذهبی، سلامت و دینی ارائه دادیم. برای کودکان برنامه‌های مختلفی را داشتیم. همچنین، کارگاه‌های چاپ، سربند و ... را با حضور کودکان برگزار کردیم. این برنامه‌ها به این دلیل برگزار شد که کودکان جذب شوند و در مسیر پیاده‌روی خسته نشوند و بتوانند از امکانات موکب‌ها استفاده کنند. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ تهران با بیان اینکه در موکب کودکان تقریباً سه هزار بازدیدکننده داشتیم، افزود: باوجود اینکه تصور می‌کردیم که کودکان در غرفه‌ها نمانند و بخواهند در مسیر راهپیمایی سریع‌تر حرکت کنند، ولی با‌این حال کودکان به حضور در غرفه‌ها علاقه‌مند بودند و خانواده‌ها این اجازه را به آن‌ها می‌دانند تا از فعالیت‌ها استفاده کنند. 

فتحی با اشاره به اینکه در طول مسیر ۱۴ موکب را داشتیم، گفت: از طرفی، برای آقایان هم مشاوره مذهبی، حقوقی و معرفی کتاب داشتیم. در بخش‌های هنری هم تصویرسازی و خوشنویسی را انجام می‌دادیم. ما به مدت یک‌ماه برای روز اربعین برنامه‌ریزی کردیم، با هیات‌های مردمی صحبت کردیم و چیدمان فضاها را انجام دادیم که موکب‌ها در کجا خدمت ارائه کنند.
نظر شما