جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۹۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
بیست و سومین نمایشگاه نقاشی صلح جهانی شایسته همه کودکان ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه به مناسبت روز جهانی صلح در نگارخانه شفق برگزار می‌شود.
نمایشگاه نقاشی صلح در نگارخانه شفق برپا می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان به مناسبت روز جهانی صلح با تمرکز بر نقش خانواده، والدگری، مراکز آموزشی و نهادهای مدنی به‌منظور ترویج فرهنگ صلح با همکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان برپا می‌شود.
در این نمایشگاه بیش از 30 اثر بر روی بوم در ابعاد ۵۰ در ۷۰ با تکنیک گواش با حضور هنرآموزان لیلا کعبی پایه‌گذار آموزش نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان نامه حقوق کودکان در معرض دید علاقه‌مندان است.
به گفته کعبی مدرس و پایه گذار آموزش نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان نامه حقوق کودکان؛ امسال  علاقمندان و مخاطبان این نمایشگاه با رویکرد و نمایش متفاوت‌تری از نگاه هنرآموزان با شرایط دشوار و بازمانده از تحصیل خانه کودک شوش و هنرآموزان فرهنگ سرای خانواده در روز جهانی صلح مواجه می‌شوند.
کعبی با تاکید بر اینکه هم چون سال های گذشته کودکان و نوجوانان کشور عزیزمان ایران میزبان و در کنار  فرزندان کشور برادر و همسایه ما افغانستان  مفاهیم متنوعی را از صلح به تصویر درآورده اند.
روز 21 سپتامبر (مصادف با 30 شهريورماه) در راستاي برقراري صلح، امنيت و حقوق برابر ملت ها، از سوی سازمان ملل متحد، روز جهاني صلح نامگذاري شده است.
علاقه مندان برای بازید از نمایشگاه نقاشی صلح می‌توانند 30 و 31 از ساعت 16 به نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده، نگارخانه شفق مراجعه کنند.
نظر شما