يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز»، بر لزوم شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به نسل جدید تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» گفت: این جشنواره برنامه بسیار خوبی است که با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا شده است. مکان خوبی برای اجرای این جشنواره انتخاب شده، هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ اماکنی که در آن دیده شده، فضای مناسبی است که برای شهروندان هم ایجاد مزاحمت نمی‌کند و بار ترافیکی بر دوش شهر نمی‌گذارد. یک منطقه کاملاً سیاحتی و گردشگری که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود. 

وی با بیان اینکه برگزارکنندگان جشنواره «ایران عزیز» به درستی این ظرفیت را دیده‌اند، اضافه کرد: البته تهران نقاط فراوان دیگری هم دارد که شهروندان به صورت معمول در آن حضور دارند؛ ما باید از این فرصت بهره ببریم و بخش مهمی از آثار فرهنگی و افتخارات کشور را به نمایش بگذاریم. این جشنواره هم از همین جنس است.

اسماعیلی اظهار کرد: ایران عزیز ما مانند یک رنگین‌کمان زیباست که قومیت‌ها و بخش‌های مختلف در کنار هم قرن‌ها و بلکه هزاره‌هاست در حال زندگی مسالمت‌آمیز هستند. در ایران یک هویت ملی عمیق و عریق وجود دارد و نمونه آن را در هیچ جای جهان نمی‌توان یافت. این فرهنگ و تمدن والایی که ما امروز میراث دار  آن هستیم، باید به نسل جدید شناسانده شود. نسلی که مخصوصاً در این دو سه سال به دلیل شیوع کرونا عمدتاً در فضاهای مجازی به سر می‌برد و از واقعیت‌های اصیل فرهنگی کشور فاصله گرفته بود. 

وی ادامه داد: حالا که با همت دولت مسئله کرونا تا حد زیادی مرتفع شده، فضا برای اجتماعات این‌چنینی فراهم است. انشالله ما این کار را دنبال می‌کنیم و هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور توجه به دو موضوع مناطق گوناگون ایران و دیپلماسی فرهنگی را در دستور کار داریم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که در ماه‌ها و سال‌های آینده آثار این اقدامات بیشتر دیده شود و افزود: به زودی در کشورهای منطقه مانند تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، روسیه و... همکاری‌های فرهنگی قابل توجهی خواهیم داشت. باید ترتیبی دهیم که هنرمندان و اهالی فرهنگ ایران در این کشورها حضور داشته باشند و فخامت فرهنگی هنری و تمدنی ما را در معرض دید همگان بگذارند.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
نظر شما