جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۴۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
مهرداد نظام آبادی :دراین جشنواره سراغ اجراهای برنامه هایی رفتیم که پیام صلح و دوستی وهمدلی دربین قوم ها را به مخاطبان انتقال دهد.
آموزش دوستی و همدلی به کودکان در جشنواره وجدت قوم های ایرانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، مهرداد نظام آبادی (عمو مهراد)  درجشنواره ایران عزیز هر شب  بخشهای شاد و سرگرم کننده ای را  برای  کودکان  اجرا می کند. او درخصوص نحوه آشنایی کودکان و نوجوانان با اقوام مختلف ایرانی گفت :خیلی خوشحال هستم که اعلام کنم یکی از راههای آشنایی کودکان با قومها و فرهنگ های مختلف کشور حضوردر همین جشنواره ها است.کودکان در  اینجا با آداب و رسوم شهر های  مختلف ایران عزیزمان آشنا می شوند و پوشش ها ، حرکات آیینی ، موسیقی ها وغذاهای هم وطن های کرد، لر،گیلکی ،عرب و... را از نردیک می بینند.

 وی ادامه داد :سفر کردن هم می تواند کودکان را با اقوام آشنا کند . از قدیم گفتند :"بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی" وقتی کودک  به همراه پدر و مادر سفر می کند با آداب و رسوم آشنا می شود .البته که  امروزه پدر و مادر مشغله زیادی دارند  و اغلب در چند شیفت کار می کنند .نیاز به حمایت مسئولین است  که مردم بتوانند اوقات فراغت بیشتری داشته باشند . در نهایت  کتاب خواندن نیز یکی از این راههای شناخت فرهنگ قومیت ها است . هر چه در کتاب ها مطالب  شیرین تر و زیباتر بیان شود در جذب کودکان و نوجوانان می تواند موثر باشد.       
مهرداد نظام آبادی درباره برنامه هایی که  در جشنواره وحدت اقوام ایرانی برای کودکان برگزار می کند، گفت : برگزاری این جشنواره مصادف شده است با  هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص)  به همین خاطر سراغ بازی هایی رفتیم که بچه ها بتوانند در آن بازی  باهم  همکاری داشته باشندو چه برای کوچکترها و چه  بزرگترها پیام صلح  و دوستی داشته باشد و آنها را به  آرامش و لبخند زدن  و همدلی دعوت می کنیم .
مجری و هنرمند کودک در ادامه گفت :هدف اصلی شادی و نشاط است و بعد در کنارآن  میتوانیم این مفاهیم را به بچه و پدر و مادرها منتقل کنیم.
مهرداد نظام آبادی در آخر تاکید کرد ؛ امیدوارم این برنامه ها ادامه دار باشد و این ارتباط قطع نشود ،  جامعه ما به این نشاط و شادی نیاز دارد . خانواده ها برای شرکت در این برنامه ها  لازم نیست هزینه زیادی کنند و این باعث می شود که همه خانواده در هر قشری بتوانندلحظات شادی را در کنار هم سپری کنند  که این هم مستلزم  برنامه ریزی مسئولین در این زمینه است .
علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. 

نظر شما