يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۸۹۴۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
سوگواره "ام ابیها" ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام ا...علیها) همراه با برپایی آیین پخت سنتی سمنو پزان در بخش های برنامه های فرهنگی و خدمات رسانی به عزاداران، در میدان شهداء تهران برگزار می شود.
بر پایی به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، یوسف بالو مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق با اشاره به لزوم معرفت افزایی و بهره گیری از سجایای وجودی حضرت زهرا (سلام ا... علیها) افزود: سوگواره "ام ابیها" در بخشهای فرهنگی و خدمات رسانی به شهروندان به مدت4 شب از سوم تا ششم دی ماه سالجاری از ساعت 17 تا22 در میدان شهداء، ابتدای خیابان پیروزی برپا می شود.
وی گفت: اجرای مجالس روضه خوانی و مرثیه سرایی،اجرای تواشیح، قرائت حدیث کساء وزیارت پر فیض عاشورا ، اجرای نمایش و سرود با موضوع شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام، پشت نویسی خودروها با القاب حضرت زهرا (سلام ا...علیها)، آیین پخت  سنتی سمنو، طبخ و توزیع آش رشته و عدسی و ذرت، برپایی ایستگاه مسابقه و سرگرمی برای کودکان همراه با اهدای جوایز، ایستگاه مشاوره خانواده و ازدواج، ایستگاه چای روضه، ایستگاه سلامت و فعالیتهای جهادی از جمله فعالیتهای سوگواره" ام ابیها " است.
رییس فرهنگسرای اخلاق ادامه داد:پس از انجام آیین و مراحل پخت سنتی سمنو در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام ا... علیها) از ظهر روز سه شنبه ششم دی ماه سالجاری بعد از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر، بین 10000 نفر از عزاداران و شهروندان زن و مرد در ظروف یکبار مصرف توزیع می شود.
به گفته بالو، قرارگاه شهید ابراهیم هادی، هیئت محبان الرضا(علیه السلام)،شهرداری منطقه سیزده،  ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی وهیئت امام حسن مجتبی(علیه السلام) با فرهنگسرای اخلاق در برگزاری سوگواره "ام ابیها" مشارکت داشته که در محیطی سر پوشیده به وسعت 500 متر مربع برنامه و فعالیتهای مربوط به ایام شهادت حضرت زهرا (سلام ا...علیها) اجرا می شود.

نظر شما