دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۹۱۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای اولین بار در شرق تهران؛
برای اولین بار و به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 25 اثر تابلو ارزشمند از آثار دست نویس موقوفات با موضوع عزاداری برای حضرت فاطمه زهرا(س) در فرهنگسرای گلستان برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت، این نمایشگاه با مشارکت هیات انصار فاطمه(س) و هیات متوسلین ائمه اطهار(ع) برپا شده است.
این اسناد از افرادی همچون ملک مزروعی، سیدمحمد رییس التجار، غلامحسین خان سردار مجلل، محمدمهدی دماوندی حاجی ابوالحسن، یوسف زنجانی، علی اکبر عبدالوهاب به نمایش گذاشته شده است.
در این تابلوهای  دست نویس که مربوط به بازه زمانی سال 1293 هجری شمسی تا 1304 هجری شمسی می باشد موضوعاتی چون: اعلام تعطیل رسمی و همچنین برگزاری مراسم های ایام شهادت حضرت زهرا(س) در روزنامه ایران در سال 1304 هجری شمسی، دستور تولیت وقت به حاج خبیر التولیه کشیک نویس مبنی بر تهیه مجلس روضه خوانی و عزاداری به شهادت حضرت فاطمه (س) در ایوان در شب چهاردهم جمادی الاول در سال 1293 هجری شمسی، اعلام برگزاری مراسم های ایام شهادت حضرت زهرا (س) در روزنامه شفق در سال 1303 هجری شمسی، دستورات سید جواد ظهیرالاسلام به خیبرالتولیه کشیک نویس ، حاجی دربان باشی کل و پیشخدمت باشی و دیگر مقامات آستان قدس در رابطه با نحوه برگزاری مراسم ولادت و هم چنین سوگواری حضرت فاطمه (س) در حرم مطهر در سال 1294 هجری شمسی و....
این آثار به همت سیدمحمدباقر پوسانی و موسسه یاوران اندیشه فاطمی تحقیق و گردآوری شده است.
این نمایشگاه از پنجم دی ماه لغایت نهم دی ماه از ساعت 8 تا 20 در معرض دید مخاطبین قرار می گیرد.
فرهنگسرای گلستان در میدان هلال احمر، خیابان گلستان جنب پارک فدک واقع شده است.

نظر شما