يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
نشست بررسی ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب شهید سلیمانی و شب شعر "جانفدا" شب گذشته با حضور هم رزمان شهید و اهالی رسانه و شعرای معاصر در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

محمدیان: مکتب حاج قاسم را از بستر رسانه به دنیا معرفی کنیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه ، نشست بررسی ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب شهید سلیمانی و شب شعر "جانفدا" شب گذشته در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. در این نشست، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین و عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلا‌ع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرده و شاعرانی همچون مصطفی محدثی خراسانی، علی داوودی، عبدالرحیم سعیدی‌راد، ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی، سیده فاطمه موسوی، فریبا یوسفی، حجت الاسلام خانمحمدی و محمدمهدی عبدالهی شعرخوانی کردند.

عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود. او گفت: در آستانه تحولات جهانی و انقلاب فناورگونه گریز از مرکز قرار داریم و امروز در یک جنگ تمام عیار ترکیبی رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم. برهمین اساس، در همه عرصه‌ها از هر زمان دیگری نیاز به خلق قدرت داریم. امروز خلق قدرت ما در حوزه تبلیغات دچار سوباورهای مدیریت شده است. انقلاب و دین ما رسانه است اما امروز در سبد قدرت رسانه‌ای در کجای الفبای جنگ ترکیبی قرار داریم؟

وی ادامه داد: آمریکا 5 درصد جمعیت دنیا را در اختیار دارد اما بالغ بر 87 درصد رسانه‌های دنیا را در سیطره خود دارد. موضوع مهمی که در مکتب حاج قاسم باید مورد توجه قرار بدهیم این است که ضرورت تبلیغ برای این مکتب باید به یک باور مدیریتی تبدیل شود. تمام نهادها و ستادهای مردمی و دولتی باید به این باور برسند که مکتب حاج قاسم آن چیزی است که ادامه‌دهنده مکتب روح‌الله کبیر و ادامه‌دهنده مکتب عاشورا است. برهمین اساس باید با تبلیغ به جنگ ابررسانه‌ها برویم.

محمدیان بیان داشت: شهید سلیمانی تبدیل به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های تاریخ شده است، در حالی که او براساس ماموریت و موقعیت کاری که داشت خیلی آدم رسانه ای نبود. با این حال، او این قدر قدرت رسانه را زمانی که در کرمان بود، متوجه شده بود که اولین نشریه را به نام لشکر ثارالله در سال 1376 به نام خودش مجوز گرفت. امروز که این بزرگمرد جاودان و در تاریخ ماندگار شده است، قدمت رسانه‌ای را او بیش از هر زمان دیگری است.

رئیس پیشین بسیج رسانه خاطرنشان کرد: برای تحقق جامعه پویا و تحقق تمدن اسلامی باید تبلیغات مکاتب را برای نسل دهه هشتاد، دهه 90 و ... بازتعریف داشته باشیم. شاعران ما، روحانیت، معلمین و ... همگی از بزرگترین رسانه‌های ما هستند. باید ویژگی‌های مکتب حاج قاسم را از بستر رسانه و تبلیغ به همه دنیا معرفی کنیم. اگر نتوانیم این ویژگی‌ها را به نسل جدید معرفی کنیم، ممکن است چند سال بعد ایشان را تحریف کنند. این اتفاق در حالی است که رسانه می‌تواند جلوگیری از تحریف بکند. نباید اجازه بدهیم که مکتب حاج قاسم دستخوش تحریف بشود.

وی در پایان گفت: حاج قاسم اخلاص در عمل داشت و معنویت ویژگی مهم او بود. همه مردم او را پذیرفتند، چرا که اخلاص در عمل داشت. اگر قرار است مکتب حاج قاسم را به عنوان یک راهبرد استراتژیک در بیانیه گام دوم مورد توجه قرار بدهیم باید اخلاص او را پررنگ کنیم.


نظر شما