دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۶۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
شب های اندیشه» سلسله نشست های علوم انسانی و اجتماعی فرهنگسرای اندیشه با حضور اندیشمندان و صاحب نظران برگزار می شود.
بررسی تاریخ دانشگاه در آلمان در اولین جلسه «شب‌های اندیشه»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «شب های اندیشه» سلسله نشست های علوم انسانی و اجتماعی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد. 

شب های اندیشه به مطالعه و بررسی در حوزه های انسانی و اجتماعی، فلسسفه، جامعه شناسی، فرهنگ، ادبیات، زبان، رسانه، هنر، سیاست، حقوق، حکمرانی و ... می پردازد. رویکرد شب های اندیشه مساله-محور است و به طرح پرسش می پردازد تا از این رهگذر ضمن فراهم آوردن بستری برای شکل گیری گفت و گوها و بحث های جدی فکری میان نخبگان، به ترویج فرهنگ گفت و گو و نقد در جامعه در میان شهروندان بپردازد.  
شب های اندیشه به مثابه یک فرآیند و نه پروژه، علاوه بر اینکه محفلی نخبگانی برای دانشگاهیان و اندیشمندان و اهالی فکر است، بر این باور است که در این بستر، حضور و مشارکت گروه های گوناگون دانشجویی، علمی، فرهنگی و اجتماعی، مراکز، استارت آپ ها و شهروندان به ویژه در جنبه های ترویجی امر، معنادار است.  
نشست یکم با عنوان «بررسی تاریخ دانشگاه در آلمان» با حضور دکتر احمد علی حیدری، دانشیار فلسفه و زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه علامه طباطبایی، سه شنبه، 27 دی ماه 1401، ساعت 18 در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.   
تاریخ دانشگاه در جهان، فلسفه دانشگاه ایرانی، مشکله هویت ایرانی، فرهنگ قانون در جامعه ایرانی، وضعیت کتاب در ایران، فرهنگ نقد در جامعه ایرانی از جمله موضوعات نخستین شب های اندیشه خواهد بود.


نظر شما