سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۰۹۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کتاب «بهترین مسافر من»، نوشته توران ساکی مفرد با نگاهی به زندگی نرجس خاتون، در آستانه فرارسیدن میلاد مبارک امام زمان (عج) و نیمه شعبان منتشر شد.
روایتی از زندگی مادر حضرت مهدی (عج) در «بهترین مسافر من»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب «بهترین مسافر من» که برای گروه سنی کودک نوشته شده، روایتگر بخشی از زندگی امام زمان (عج) به قلم توران ساکی مفرد و تصویرگری سحر صدارت است.

در معرفی این اثر آمده است: دوران کودکی و نوجوانی یکی از زمان‌های مناسب در شکل‌گیری سبک زندگی صحیح و ترویج آن، با این حال اما متأسفانه شاهد آن هستیم که امروز به دلیل‌عدم توجه به این مهم؛ انتقال مفاهیم دینی یا سبک زندگی اهل بیت (ع) خلأهایی وجود دارد.

بهترین مسافر من داستان یک کشتی قدیم به اسم چوبین است که به خاطر کهنه شدن، مسافران زیادی ندارد و این مسئله علاوه بر ناراحتی این کشتی، باعث غمگین بودن ناخدای کشتی نیز شده است. دختر کوچک ناخدا مریض است و ناخدا پولی برای درمانش ندارد.

کشتی‌های جوان و نو همیشه چوبین را مسخره می‌کنند و چوبین هم ناراحت است که نمی‌تواند برای ناخدا کاری بکند. یک شب ماهی‌ها و مهتاب خانم که می‌بینند چوبین ناراحت است، به او می‌گویند به زودی یک مسافر خیلی مهم برای آن‌ها می‌آید.

چند روز مردی که روی بازویش خالکوبی دارد به سراغ ناخدا می‌آید پول خوبی برای یک سفر به کشور عراق به ناخدا پیشنهاد می‌کند. ناخدا به خاطر قدیمی بودن چوبین ابتدا قبول نمی‌کند ولی چوبین به ناخدا اطمینان می‌دهد که می‌تواند از پس این سفر بربیاید. مسافران سوار کشتی می‌شوند، یکی از مسافران کنیزی مهربان است که باهمه کنیزها فرق دارد…

کتاب بهترین مسافر من از زاویه دید کشتی کوچکی ماجرای سفر و ازدواج نرجس خاتون با امام حسن عسگری را روایت می‌کند. این کتاب با تصویرگری‌های زیبا برای گروه سنی ۶-۱۰ سال نوشته شده است.

انتهای پیام/
نظر شما