يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۱۵۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
به منظور ایجاد دیپلماسی فرهنگی در شهر تهران و تقویت آیین مشترک بین ملت ایران و افغانستان
به منظور تقویت دیپلماسی شهری، شب فرهنگ و هنر افغانستان در بوستان بعثت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶ محوریت سومین جشن شادی بهار ایران، پاسداشت شب فرهنگ و هنر افغانستان بود که به منظور تکریم مهاجرین واتباع کشور دوست، برادر وهمسایه افغانستان و تقویت فرهنگ شب فرهنگ و هنر افغانستان در بوستان بعثت برگزار شدمشترک با مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بوستان بعثت برگزار گردید.

این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان و شاعران و فرهنگ دوستان کشور افغانستان و با حضور علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، محمدخانی سخنگوی شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ، روحانی شهردار منطقه ۱۶ و جمعی از مدیران شهری این منطقه به مناسبت پایان جشن بندگی و استقبال از عید سعید فطر برگزار شد.

بنابر این گزارش، مراسم جشن بزرگ شادی بهار ایران به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۶ به مدت ۵ شب از ۲۹ فروردین ماه آغاز شد و توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از شهروندان این منطقه دارای ملیت افغانستانی هستند در بوستان بعثت و در مجاورت محله باغ آذری که اقامتگاه شهروندان عزیز اتباع افغانستانی است برگزار شد.

و از آنجا که از رویکردهای مهم که در دوره مدیریت جدید شهری، توجه ویژه به اتباع کشورهای همسایه بویژه دو کشور دوست و همسایه افغانستان و ایران است برگزاری این مراسم مورد استقبال گسترده خانواده های افغانستانی گردید.

شب فرهنگ و هنر افغاستان با حضور خیل عظیمی از اتباع و با اجرای هنرمندان افغانستانی نظیر اجرای موسیقی عارف جعفری،شب شعر حوانی علی مدد رضوانی و با اجرای نادیا پروانی برگزار و در پایان این مراسم نیز از خانواده شهید علیرضا خاوری شهید اتباع مدافع حرم نیز تجلیل بعمل آمد.


نظر شما