چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۷۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
به بهانه ی گرامیداشت روز معلم در فرهنگسرای بهمن صورت گرفت
مراسم تقدیر و تکریم از معلمان و مربیان آموزش مدیریت فرهنگی هنری منطقه 16 و فرهنگسرای بهمن در سالن کنفرانس شهید آوینی این فرهنگسرا برگزار شد.
نشست صمیمانه تکریم از مربیان و اصحاب فرهنگ و هنربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این برنامه که پیش از ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه با هدف تکریم و بزرگداشت مقام شامخ معلمان و مربیان واحد آموزش برگزار شد، حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی مدیر منطقه16 و رییس فرهنگسرای بهمن، معاونین و مدیران فرهنگی هنری درکنار شماری از مربیان و اساتید این منطقه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست صمیمانه حجت الاسلام مسلمی ضمن خوش آمدگویی و تبریک و تهنیت به مناسبت گرامیداشت روز معلم؛ فرصت را به ارائه گزارش مسئول حوزه ی آموزش و شنیدن صحبت های چند تن از مربیان داد.

در ادامه زهرا ضابطی مسئول آموزش منطقه16 پس از خیر مقدم و تشکر صمیمانه از حضور پر خیر و برکت مدعوین، گزارش اجمالی از آمار و اطلاعات نرخ درآمدی منتهی به سال 1401، تعداد مربیان به تفکیک هر مرکز و میزان جذب مخاطبان این مراکز ارائه داد.

همچنین سروش طاهریان، مشاور رییس فرهنگسرای بهمن، دیگر سخنران این نشست؛ پیرامون فرایند پیگیری مشکلات و موارد درخواستی مراکز آموزش و دسته بندی موارد مطرح شده در حوزه تجهیزات اتاق بازی کودکان و مهدهای کودک و فعالیت های عمرانی، نقاط ضعف و قوت، کمبود ها و کاستی ها  و همچنین مکاتبه با مدیران مراکز فرهنگی هنری این منطقه، توضیحات مبسوطی ارایه کرد.

پس از بیان این گزارش ها نمایندگان مربیان حوزه موسیقی، ورزش و زبان انگلیسی ضمن ابراز خرسندی به جهت ایجاد بستر و زمینه مناسب بسط تعاملات صمیمانه و فراهم شدن شرایط بازگوکردن همدلانه موضوعات پیرامون مشکلات، کمبود ها و کاستی های و رسیدگی به درخواست های حوزه آموزش (معلمان و مخاطبان) از ریاست جدید فرهنگسرا به عنوان میزبان این نشست قدردانی کردند.
نشست صمیمانه تکریم از مربیان و اصحاب فرهنگ و هنر

عبدالحسین مسلمی در پاسخ به ابراز لطف و محبت مربیان، سخنان خود را اینگونه بیان کرد و افزود: ضمن عرض ادب و احترام مجدد، قدردانی از قبول دعوت و ابراز خرسندی از حضور در بین مربیان، معلمان و اساتیدگرامی در این نشست، اینگونه حداقل حرکت ها از سوی ما، بی شک زحمات معلمان  و مربیان را جبران نخواهدکرد و ما امیدواریم فعالیت های شما در پیشگاه خداوند متعال محفوظ و ماجور باشد.

قدر دانی و ارزش گزاری معلمان در تربیت نسل های آینده مشهود است.

حجت الاسلام مسلمی در ادامه افزود: بنده شخصا هر آنچه را که در وجود خود به عنوان دارایی هرچند اندک می بینم ناشی و حاصل زحمات مربیان ومعلمان دلسوزی است که خدماتشان را یک به یک به خاطر داشته و قدردانم.

رییس فرهنگسرای بهمن با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معلم در جامعه و تربیت نسل ها گفت: اگر یک نسل در جامعه بر روند تاریخی تاثیرگذار است یا بصورت خنثی و بدون تاثیر؛ این روند بین نسل ها، قطعا حاصل زحمات و تلاش های معلمان و مسئولان آموزش و پرورش آن دوران است که تربیت آن نسل را بر عهده داشته اند و بی شک این گونه ی تربیتی، بر حرکت داشتن و خاموشی آن جامعه و موثر بودن یا خنثی بودن آن نسل از جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به نظر من تشکر و قدردانی از زحمات معلمان صرفا با دست بوسی و تکریم ظاهری و هدیه دادن نیست ، هرچند که این گونه رفتار های اخلاقی در حوزه فردی و اجتماعی لازم و ضروری است. ولی جدای این رفتارها  با کمی صبر و حوصله شاهد خواهیم بود که تاثیرگذار بودن این آموزش و شیوه های تربیتی معلمان برترین و والاترین تکریم و پاداش و ارزش گذاری زحمات معلمان آن دوره است که در سلوک و شیوه و سبک زندگی افراد و نسل جدید عینیت پیدا می کند.

مسلمی در ادامه اضافه کرد: اگر نسل گذشته رخداد عظیم انقلاب اسلامی را رقم زد  و در جبهه های نبرد حق علیه باطل هشت سال، جانانه در مقابل ظلم دنیا ایستادگی و مقاومت کرد تمام این رفتار ها نشان از تربیت معلمان و مادران و مربیان آن دوران دارد و همچنین اگر امروز ما در جریان حرکت تمدن ساز اسلامی در حوزه های مختلف علم و فناوری، آموزش و تجهیزات نظامی، پزشکی و مهندسی، ورزش، فرهنگ و هنر و ... در صدر قرار داریم حاصل زحمات معلمان آن دوران است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 16 با اشاره به نزدیک بودن فصل تابستان و تعطیلات دانش آموزان مدارس گفت: با شروع  فصل تابستان و محور قرار دادن روند تحول فعالیت های آموزش و برنامه های پیش رو، این معلمان کارکنان و کادر تخصصی آموزش هستند که همواره بار اصلی برنامه های فرهنگی هنری را بر دوش داشته و در این حوزه اشراف دارند. اما نباید بر مشکلات و موانع موجود تمرکز کنند. انتظار می رود، در فصل جدید بصورت مستقیم در حوزه های محتوایی، طراحی و برنامه ریزی آموزشی تخصصی ورودکرده و مدیران را کمک کنند. چراکه اعتقاد دارم مربیان در کارزار و میدان اصلی ارتباط با مخاطبان حضور فعال دارند و این حرکت بایستی از میدان به سمت مدیریت صورت پذیرد.

نشست صمیمانه تکریم از مربیان و اصحاب فرهنگ و هنر

گفتنی است؛مراسم تقدیر از مربیان و پرسنل آموزش ویژه گرامیداشت روز معلم، با گرفتن عکس یادگاری و پذیرایی از مدعوین به پایان رسید.

علاقه مندان برای بهره مندی از برنامه های آموزشی مراکز فرهنگی هنری منطقه 16 و فرهنگسرای بهمن می توانند به نشانی: میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، نگارخانه فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند؛ یا برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن: 55312305-021 تماس بگیرند.
نظر شما