چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
گفتگو با محسن بختیار زاده نویسنده و دبیر کانون فرهنگی هنری سرو آزاد
محسن بختیار زاده: آشنایی با موسیقی و فرهنگ اصیل ایرانی و انتقال آن به نسل جدید جزو اهداف مهم این کانون است
گفتگو با محسن بختیار زاده نویسنده و دبیر کانون فرهنگی هنری سرو آزاد در فرهنگسرای رسانه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر ، نشست ادبی  و رونمایی کتاب "زیباترین شهید" در فرهنگسرای رسانه برگزار شد . به همین بهانه با محسن بختیارزاده نویسنده کتاب ، شاعر و دبیر کانون فرهنگی هنری سرو آزاد یه گفتگو نشسته ایم  . 
محسن بختیارزاده  درباره رونمایی کتاب "زیباترین شهید" گفت : کتاب زیباترین شهید روایتی واقعی از زندگی شهید مدافع حرم بابک نوری دانشجوی غیور بسیجی است که داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم میدان نبرد شد و به شهادت رسید.

 وی درباره ی روایت این کتاب گفت ؛ این کتاب روایت واقعی از زندگی جوان دهه هفتادی است که در بهترین دوران زندگانی و در اوج زیبایی و لذت‌های مادی و دنیوی مسیر روشنایی و دفاع از حرم اهل بیت حضرت زینب (س) را در پیش گرفت. تا بازتاب اتفاق و دگرگونی و تغییر مسیر بنیادی در جهت جاودانه شدن و رسیدن به مرتبه حقیقی انسانیت و حق بندگی را برای خواننده بازگو کند.
بختیار زاده در خصوص پیام این کتاب افزود؛  این شهید با تمام زیبایی و سیرت درونی پاک و خالصی که داشته  حامل این پیام بزرگی برای انسانها است و آن این است که  انسان در جایگاهی قرار می گیرد که برای هدف ، آرمان و تعصبات مذهبی که دارد، دیگربه جایگاه مادی فکر نمی کند و با همه آرزوها و امیالی که دارد به همه ی  نیازها پشت می کند.

دبیر کانون فرهنگی هنری سرو آزادی از کتاب بعدی خود به عنوان مرغ سحرخوان خبر داد و ادامه داد؛ کانون فرهنگی سرو آزاد در بخشهای مختلفی فعالیت می کند . فعالیت این کانون شامل  آموزش، یادگیری و حفظ اشعارحافظ ، سعدی ، مولوی و تلفیق آن با موسیقی سنتی ،موسیقی نواحی گویش های زبانی اقوام ایرانی ، موسیقی تلفیقی و آیینی ، شاهنامه خوانی ،  برگزاری کارگاه های زیست سالم مختص گروههای نوجوان و جوان ، اجرای گروه نوازی های موسیقی( تلفیقی و موسیقی نواحی ) ، آموزش و اجرای تئاتر موزیکال از اشعار سعدی و برگزاری بزرگداشت مفاخر ادبی است و علاقمندان می توانند با عضو شدن در این کانون  از حمایت های مختلف در زمینه های مختلف موسیقی ، ادبی بهره مند شوند.
بختیار زاده ادامه داد ؛ در بخش آموزش این کانون ، افراد را در دسته بندی های مختلف و گروههای 6 تا 16 سال ،  17 سال تا 22 سال و 22 سال به بالا دسته بندی کردیم  و در برنامه ریزی برای آموزش در سنین پایین تر اهمیت خاصی قائل هستیم  . ما با آموزش های گوناگون  به هنر آنها اعتبار وارزش می بخشیم .
  وی ادامه داد ؛ همچنین  این کانون با برگزاری کارگاههای زیست سالم با حضور اساتید معتبربه آنها عدالت محوری و راست ورزی را می آموزد و آنها را درمسیر درست  هنری هدایت می کند و  تا به حال از این کار بازخورد های مناسبی را دریافت کرده ایم  .

 وی  ادامه داد ؛ در خصوص شناخت نسل جدید با هنرو ادبیات اصیل ایرانی سعی کرده ایم با فراهم ساختن بستر مناسب و بکارگیری اشعار حافظ ، سعدی ، مولانا ، خیام و دیگر شاعران معاصر و تلفیق آن با موسیقی سنتی دوستداران ادبیات و موسیقی آنها را با موسیقی اصیل و فاخرو فرهنگ غنی کشور آشنا کنیم و با عث جلوگیری افراد و نسل جدید به سمت موسیقی غربی شویم و سعی کردیم این بستر را آماده کنیم .وی ادامه داد ؛ موسیقی خوب دارای  اصالت و عقبه ای است  که  همیشه ماندگارمی ماند  .باید بتوانیم جوانان و نوجوانان را با با تغییر سبک و سیاق به سمت موسیقی بکشانیم تا به سمت موسیقی تتلوها و ساسی مانکن ها کشیده نشوند.

وی در انتها افزود؛ توصیه من به جوانان ایرانی  این است که بیش از بیش با فرهنگ ایرانی آشنا شوند و سبک زندگی خودشان  را بر همین اساس طراحی کنند و از مدیران فرهنگی انتظار می رود تا بیشتر به هنرو فرهنگ فاخر ایرانی خصوصا شناخت آن به نسل تازه کوشش کنند زیرا که ایران خاستگاه و مهد بسیاری از هنجارهای شناخته شده جهانی شناخته شده است .باید بتوانیم این میراث غنی را به نسل های بعد انتقال دهیم و از افرادی که دغدغه هنر و ادبیات دارند کمک می طلبیم .
 

نظر شما