جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۱۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد، فیلم سینمایی جایی برای زندگی در خانه‌موزه استاد انتظامی اکران خواهد شد.
گرامیداشت حماسه سوم خرداد با نمایش فیلم جایی برای زندگی در خانه‌موزه استاد انتظامی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و حماسۀ سوم خرداد، فیلم سینمایی جایی برای زندگی، ساعت 10 صبح سوم خرداد در خانه‌موزه استاد انتظامی اکران خواهد شد.
جایی برای زندگی به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و بازی زنده‌یاد استاد عزت‌الله انتظامی سال 1383 با تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه تولید شده است. این فیلم داستان خانوادۀ بزرگ عیدی‌محمد است که با شروع جنگ تحمیلی از هم می‌پاشد و املاک آنها به اشغال نیروهای دشمن درمی‌آید. نبرد نهایی و تلاش برای آزادسازی منطقه برای هر کدام از افراد خانواده سرنوشت جدیدی را رقم می‌زند و ...
فیلم جایی برای زندگی در بیست و سومین دورۀ جشنواره فیلم فجر، در دو بخش بهترین کارگردانی(جایزه ویژه هیئت داوران) و بهترین جلوه‌های ویژه(نجف فتاحی) برندۀ سیمرغ بلورین جشنواره شد. همچنین این فیلم در بخشهای نقش اول مرد(عزت‌الله انتظامی)، بهترین فیلم‌نامه(محمد بزرگ‌نیا)، نقش دوم زن(هانیه توسلی) و بهترین فیلم‌برداری(حسین جعفریان) نیز کاندید دریافت سیمرغ جشنواره بوده‌است. هدیه تهرانی و هانیه توسلی از دیگر بازیگران جایی برای زندگی می‌باشند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای فیلم به خانه‌موزه استاد انتظامی واقع در بلوار اندرزگو، روبروی بلوار کاوه، کوچه احمدی، پلاک 28  مراجعه کنند و در پایان اکران از موزه استاد انتظامی نیز بازدید نمایند.
نظر شما