سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهادت عارف مجاهد و دانشمند فرزانه، دکتر مصطفی چمران و شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم عصر سه‌شنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
برج میلاد تهران میزبان چهل و دومین یادواره بزرگداشت دانشمند شهید مصطفی چمران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  مهدی چمران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و شهدای ستاد جنگ های نامنظم، در تشریح برنامه های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد عارف مجاهد و دانشمند فرزانه شهید مصطفی چمران اظهار داشت: مراسم های مختلفی در این باره بطور ویژه در ۵ روز مختلف و در اقصی نقاط کشور برگزار خواهد شد که روز نخست این مراسم به میزبانی دانشگاه امام حسین(ع) و با سخنرانی دکتر رضا امراللهی، متخصص فیزیک هسته‌ای و دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دوستان نزدیک شهید چمران برگزار میگردد.

وی افزود: روز سه شنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) همزمان با شب شهادت این رزمنده دلیر، ویژه برنامه ای در ۳ نوبت صبح، ظهر و عصر به میزبانی مجلس شورای اسلامی، دانشکده دفاع ملی و برج میلاد تهران ترتیب داده شده که با توجه به وجود خیل دوستداران و ارادتمندان این شهید، ویژه برنامه ای در مرکز همایش های برج میلاد تهران با حضور اقشار مختلف مردم ، مسئولان کشوری و لشگری از ساعت ۱۷ برقرار شده است.
مهدی چمران با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز روز چهارشنبه هم زمان با سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، مراسمی برگزار خواهد کرد گفت: این مراسم با حضور امرای ارتش و سپاه پاسداران در محل این وزارتخانه برگزار خواهد شد؛ همچنین برنامه ویژه ای از سوی بسیج اساتید در عصر روز چهارشنبه (۳۱ خرداد ۱۴۰۲) با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز برگزار خواهد کرد؛ ضمن اینکه همزمان با برگزاری این یادواره در شب چهارشنبه به میزبانی خانه موزه شهید چمران در تهران، برنامه گرامیداشت مقام والای این شهید در شهرهای شیراز، تبریز،اصفهان، اراک، سمنان و مشهد توسط بسیج اساتید و بنیاد شهید چمران برگزار می گردد.
بنا به اعلام رییس ستاد برگزاری گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران مقرر شده تا مراسم ویژه ای نیز در روز پنج شنبه (۱ تیرماه ۱۴۰۲) بر سر مزار شهید چمران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار و همچنین بعد از نماز مغرب و عشا برنامه ویژه دیگری نیز در صحن حرم رضوی به همراه دعای کمیل برگزار گردد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: روز جمعه (۲ خرداد ۱۴۰۲) همزمان با برگزاری نماز عبادی- سیاسی جمعه نیز در تهران و سایر شهرهای دیگر مراسم گرامیداشت یاد و خاطر این شهید سرافراز برگزار خواهد شد ضمن آنکه عصر روز جمعه نیز مراسم باشکوهی در مسجد جامع شهرستان ساوه در زادگاه پدری شهید چمران با حضور سرداران، همرزمان و ارادتمندان به این شهید دانشمند و نخبه برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ شهید دکتر مصطفی چمران که اصالتاً اهل روستای چمران ساوه است با نمره عالی از دانشگاه برکلی آمریکا دکترای فیزیک پلاسما دریافت، در لبنان تجربه جنگ‌های نامنظم را کسب کرد، با انقلاب اسلامی به ایران آمد و با نبوغش خدمات فراوانی به جبهه اسلام و دفاع مقدس کرد.
این دانشمند نخبه در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه به سوسنگرد در لباس رزم و در دفاع از اسلام بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به دیار معبود شتافت.

انتهای پیام/
نظر شما