چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۲۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
جشن «خیلی عاشقانه» در فرهنگسرای اشراق برگزار شد
همزمان با هفته ملی ازدواج جشن «خیلی عاشقانه» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.
جشن «خیلی عاشقانه» برگزار شد / ترویج ازدواج آسان بهترین راهکار برای آغاز زندگی مشترک استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با هفته ملی ازدواج جشن «خیلی عاشقانه» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.
این جشن با تلاوت ایاتی از قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد و با پخش کلیپ و گفتگویی با زوج جوانی ادامه یافت. پس از آن موسیقی زنده اجرا شد و دکتر کرمی به سخنرانی پرداخت.
دکتر کرمی در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه اینگونه مراسم تاثیر مهم و مثبتی در روحیه جمع دارد، گفت: اگر حال پدر و مادرها خوب باشد، ناگزیر حال دل فرزندان آنها هم خوب خواهد بود. 
این روانشناس در ادامه درباره تعریف شخصیت و عوامل موثر بر آن بیان کرد: شخصیت انسان‌ها مجموعه‌ای از رفتار، گفتار و اخلاق آنها است که مجموع اینها محصولات شخصی هر فردی را شکل می‌دهد. محصولات شخصی ما حاصل انتخاب‌هایی است که هر کدام از ما بر اساس معیارهای خودمان انتخاب کرده‌ایم. 
این روانشناس با بیان اینکه عزت نفس یکی از اصلی‌ترین نمودهای شخصیتی فرد است اظهار کرد: عزت نفس در واقع احساس ما نسبت به خودمان است. هنگامی که عزت نفس بالایی داریم، درباره خودمان، زندگی‌مان، توانمندی‌ها و مهارت‌هایمان احساس مثبتی داریم و قادریم با تمام فراز و نشیب‌های زندگی به آسانی دست و پنجه نرم کنیم.
وی تاکید کرد: فردی که از عزت نفس بالایی برخوردار است، خودش را شایسته و مستحق رسیدن به موفقیت می‌داند. برای رسیدن به موفقیت، هدف و برنامه مشخص می‌کند و برای شناختن و کشف رسالت زندگی خود تلاش می‌کند. خودش را ارزشمند می‌داند و به اندازه لیاقتی که برای خود در نظر گرفته تلاش و کوشش می‌کند.

در بخش دیگری از جشن «خیلی عاشقانه»، مادر شهید معظمی درباره اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج گفت: تشکیل خانواده در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید است و روایات زیادی از مقوله ازدواج وجود دارد که اهمیت این موضوع را در زندگی هر جوانی نشان می‌دهد اما گاهی تجملات و مشکلات عدیده‌ای بر سر راه ازدواج جوانان ایجاد می‌شود که ترجیح می‌دهند تشکیل خانواده را به زمان دیگری موکول کنند.
مادر شهید معظمی با بیان اینکه امروزه هزینه‌های سنگین عقد و عروسی و خرید جهیزیه باعث شده تا جوانان رغبت آنچنانی به ازدواج نداشته باشند عنوان کرد: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان با راهکارها و ارائه برنامه‌های لازم ضروری است، جوانانی که به دور از همه تجملات می‌توانند زندگی مشترک را با همدلی و سادگی آغاز کنند.
این مادر شهید ضمن تاکید بر اینکه ازدواج سنت پیامبر اسلام(ص) است اظهار کرد: اولین روز ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج نامگذاری شده تا فرصتی بیشتر برای پرداختن به موضوع ازدواج جوانان باشد. متاسفانه با گذشت زمان، تشکیل زندگی تفاوت‌های زیادی پیدا کرده تا جایی که در زمان‌های نه چندان دور زوجی که قصد تشکیل خانواده را داشتند پس از برگزاری مراسم خواستگاری و آشنایی، یک مراسم ساده را برگزار می‌کردند و راهی خانه بخت می‌شدند.
مادر شهید معظمی در پایان صحبت‌های خود گفت: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان بهترین راهکار برای آغاز زندگی مشترک است، جوانانی که می‌توانند بسیار ساده و با یک مراسم به رنگ سادگی اما توام با همدلی زیر یک سقف بروند و سال‌ها در کنار هم خوشبخت باشند. چه بسیار زندگی‌های مشترکی که در کمال سادگی آغاز شده و سال‌ها پایدار و استوار ماندند، برگزاری مراسم پر هزینه و تجملاتی نمی‌تواند تضمین کننده خوشبختی زوج‌ها باشد، خوشبختی را باید در سادگی، گذشت و مهربانی یافت.
گفتنی است پس از صحبت‌های مادر شهید معظمی، نوجوانان دختر به اجرای سرود پرداختند و ملیکا خلیلی شعری را به مناسب این روز دکلمه کرد. همچنین در این جشن مسابقه‌ای توسط مجری جوان برنامه، معصومه باقری انجام شد. 
نظر شما