سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کتابخانه فرهنگسرای سلامت برای نخستین بار اقدام به برگزاری کارگاه آموزش رایگان تحرک و جهت یابی ویژه نابینایان کرد.
کارگاه آموزش تحرک و جهت یابی نابینابان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نابینایی پدیده ای است بس کهن که قدمت آنرا می توان با تاریخ حیات انسان همزمان و همزاد دانست،
آسیب بینایی اثرات چشمگیری روی کارکرد و کیفیت زندگی فرد نابینا بر جای می گذارد. نابینایان نسبت به آینده خود بیمناکترند، احساس توانایی کمتری در فرونشاندن خشم و پرخاشگری خود دارند و دارای نگرش منفی نسبت به خود هستند. نابینایان تصور می کنند که افراد عادی دارای عملکردی به مراتب بهتر از آنها هستند که این امر نهایتا بر خود پنداره آنان تاثیر منفی دارد و موجب می شود نابینا نتواند هویت موفق را در خود رشد دهد .
اهمیت جهت یابی و حرکت به عنوان یکی از مهمترین عامل از عوامل اجتماعی شدن افراد نابینا را هیچگاه نمی توان از نظر دور داشت و بی شک توجه به هوش اجتماعی، رشد اجتماعی و تربیت اجتماعی در کنار دیگر ابعاد رشد و حیطه های تعلیم و تربیت، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در چشم انداز کنونی، در حوزه آموزش مهارتهای اجتماعی، رویدادهای فراوانی رخ داده، پژوهشهای بیشماری صورت گرفته، روشهای آموزشی و درمانی جدیدی مطرح گردیده و افقهای روشنتری آشکار شده است.
در این برنامه آموزشی مریم بستار مدرس دوره های تحرک و جهت یابی مباحث مفیدی را در رابطه با فعالیت موثر نابینایان در فضاهای عمومی ارائه می دهد.
استفاده درست و شناخت کافی از اعضای بد، نحوه درست نشست و برخاست روی صندلی، مهارت کمک گرفتن از افراد، شناخت کافی از زاویه ها، نحوه صحیح گرفتن عصا، مهارت کار با لوازم آشپزخانه و دهها عنوان دیگر از موضوعاتی است که در این کارگاه آموزشی ارائه می شود.
علاقمندان می توانند هر هفته روزهای سه شنبه از ساعت 10تا 14 به کتابخانه سلامت واقع در میدان الغدیر، خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند ، فرهنگسرای سلامت مراجعه و یا با شماره 77210372تماس حاصل نمایید.

نظر شما