سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۹۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
حسین شکیب راد گفت: هر شب، کاراکترهای محبوب کودکان را برای کودکان و نوجوانان به استیج مستقر در ایران آینده 2 دعوت می‌کنیم. علاوه براین در روز جشن عید غدیر همه این کاراکترها در میدان انقلاب جمع می‌شوند و در یک اتفاق بزرگ به صورت مشترک برای بچه‌ها اجرای برنامه خواهند داشت.
کاراکترهای محبوب کودکان به «ایران آینده» می‌آیند/ ثبت نام ۱۵۰۰ نوجوان برای خادمی در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین شکیب‌راد مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 و رییس فرهنگسرای رازی با اشاره به برگزاری جشنواره «ایران آینده 2» گفت: این جشنواره یک حرف جدی دارد و آنهم این است به نوجوانان که قطعا آینده ایران به دست آنهاست، رویا بدهیم. شعار این دوره ما «رویای قهرمانان ایرانی» است. معتقدم اگر بخواهیم یک حس مشترک داشته باشیم و هویت جمعی به آنها بدهیم باید بهشان رویای مشترک بدهیم. نیت جشنواره ایران آینده نیز همین است.

او با اشاره به برگزاری این رویداد در فرهنگسرای رازی گفت: سال گذشته این جشنواره در باغ کتاب تهران برگزار شد اما امسال به فرهنگسرای رازی آمد. دلیل این انتخاب هم این است که فرهنگسرای رازی در چشم انداز نزدیک خود به فرهنگسرای نوجوان تغییر نام خواهد داد. برهمین اساس می‌خواستیم فعالیت‌های تخصصی نوجوانان را نیز در همین فرهنگسرا انجام بدهیم. انشاءالله از این به بعد جشنواره «ایران آینده» در فرهنگسرای رازی برگزار خواهد شد. 

رییس فرهنگسرای رازی با اشاره به برگزاری این رویداد همزمان با دهه ولایت گفت: از عید قربان تا غدیر به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده و یکی از ایام خاص شادی مردم ایران و دوستداران اهل بیت است. سال گذشته دیدید که نوجوانان و جوانان گل سرسبد مهمانی 10 کیلومتری در تهران بودند و امسال نیز چنین خواهد بود. برهمین اساس فرهنگسرای رازی میزبان ثبت‌نام خادمین نوجوان برای برگزاری این مراسم خواهد بود. 

وی ادامه داد: از روز ابتدایی جشنواره تا امروز نزدیک به 1500 نوجوانان در غرفه خادمین غدیر ثبت نام کردند و روز جمعه در مهمانی 10 کیلومتری حاضر خواهند بود. وعده ما با خادمین غدیر، روز جمعه در میدان انقلاب است و همه در آنجا جمع می‌شوند. 

او درباره برنامه‌هایی که در استیج جشنواره ایران آینده برگزار می‌شود، گفت: هر شب، کاراکترهای محبوب کودکان را با نیت رویاسازی برای کودکان و نوجوانان به استیج مستقر در ایران آینده 2 دعوت می‌کنیم. هر شب یک کاراکتر محبوب مهمان ماست و به اجرای برنامه می‌پردازد که به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. علاوه براین در روز جشن عید غدیر همه این کاراکترها در میدان انقلاب جمع می‌شوند و در یک اتفاق بزرگ به صورت مشترک برای بچه‌ها اجرای برنامه خواهند داشت. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 با اشاره به برگزاری لیگ بازی‌های دیجیتال همزمان با جشنواره ایران آینده 2 گفت: لیگ بازی‌های دیجیتال که با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود امسال به صورت جدی‌تر نسبت به سال گذشته برگزار می‌شود و طرفداران بسیار زیادی از نوجوانان دارد. اختتامیه بازی‌های دیجیتال روز پنجشنبه برگزار می‌شود و نفرات برتر معرفی خواهند شد. 

شکیب راد درباره غرفه «بچه‌های رستا» توضیح داد و گفت: بچه‌های رستا برنامه فراگیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در همه مناطق است. در این ویژه برنامه نوجوانان گردهم جمع شده و به گفت‌وگو می‌پردازند. به دلیل اهمیت توجه به امر گفت‌وگو و ایجاد زبان مشترک با نسل جدید این برنامه اهمیت ویژه ای برای ما دارد. 

وی اضافه کرد: به نظرم زبان نوجوانان امروزی کمی پیچیده‌تر از نسل‌های قبلی شده و برای فهمیدن این زبان باید سراغ اقدامات تسهیل‌گرهایی برویم. می‌خواهیم به بچه‌ها آموزش بدهیم که باید حرف‌هایشان را از طریق گفت‌وگو با یکدیگر بیان کنند. معتقدم که اگر بتوانیم زبان نسل جدید را پیدا و فهم کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود. غرفه بچه‌های رستا و کافه فلسفه اقدامی در همین‌ راستا است که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی نوجوانان همراه شده است. این غرفه را به صورت ویژه در ایران آینده 2 داریم. همچنین نوجوانان دغدغه‌مند در کافه فلسفه گردهم آمده و حرف‌های بسیار جدی را بیان می‌کنند. 

او درباره جوایزی که به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود، گفت: جایزه بچه‌ها استفاده از فضاها و امکانات مختلف فرهنگسرا است. سینما، دریاچه، پینت بال و شهربازی رازی جایزه نوجوانانی است که وارد جشنواره شده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در بخش‌های مختلف برنده می‌شوند. آنها می‌توانند هر شب از این امکانات استفاده کنند. البته جایزه بزرگ ما یک تلویزیون است که از طریق اسپانسر به برترین نوجوان جشنواره اهدا می‌شود. قرعه‌کشی آن در روز عید غدیر انجام می‌شود.

او درباره برنامه شب گذشته استیج ایران آینده گفت: شب گذشته همزمان با سالروز تولد شهید آرمان علی وردی یک جشن تولد برای او گرفتیم. محسن عراقی، دوستان و خانواده شهید مهمان ویژه این مراسم بودند. در همین جشن تولد و به برکت نام این شهید از یک مدرسه مداحی و سرود رونمایی کردیم.
نظر شما