يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کارگردان سینما و تلویزیون، هنر و بویژه عرصه سینما را فرصت مناسبی برای اشاعه ارزشهای انسانی در جامعه توصیف کرد.

سینما فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش ها استامید فرمانی کارگردان سینما وتلویزیون و کارشناس سینما درگفتگو با پایگاه خبری فرهنگ و هنر، با اشاره به مطلب بالا افزود: سینما قطعا ابزاری مناسب جهت الگو سازی در جامعه است و یک اثر سینمایی مناسب و ارزشمند می تواند تأثیر بسزایی درجامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت سینما به موقع در جهت حفظ ارزش های جامعه استفاده کرد، گفت: بهتراست قبل از اینکه دشمنان الگویی را برای جامعه ما طراحی و انتشار دهند وجامعه را به سمت ارزش های مد نظر خود سوق بدهند خود نهاد وسازمانهای متولی فرهنگ کمک کنند تا سینما ارزشهای و فرهنگ داخلی را تولید و انتشار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کارگردانانی می توانند فیلم ساز خوب باشند گفت: همه کسانی که اصول و قواعد کارگردانی را میدانند میتوانند فيلم ساز خوبی باشند و کارگردانی می تواند خوب باشد که با شناخت از جامعه بتواند نوع نگاه مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.

فرمانی افزود: با وجود درنظر گرفتن بودجه برای فرهنگ وهنر از طرف نهادها وسازمانها متأسفانه دیدگاه در این زمینه به روز رسانی نشده وفرهنگ سازی را فقط درحد بیلبورد وتراکت وپوستر وفضای مجازی میدانند.

وی تصریح کرد: دشمن وضعیتش مشخص است آنان درتلاشند که از هر فرصتی در جامعه سو استفاده کنند وبرنامه های خود را پیاده کنند و این نیازمند هوشیاری هم هنرمندان و هم متولیان هنر است.

این کارگردان سینما افزود: مهمترین مسئله در حوزه کارگردانی اشنایی کارگردان با مسائل جامعه و تاریخ است وچون حکومت برآیند مردم است پس یک نوع هنرمند یا کارگردان داریم و آن هم مردمی است.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها در جامعه که به تفکیک میان هنرمندان دامن می زند گفت: این گزاره که کارگردان حکومتی در ايران داریم اساسا معنی و مفهومی ندارد. متاسفانه عده ای سودجو با خلق واژگانی چون کارگردان مردمی و حکومتی در تلاش برای ایجاد تفرقه در جامعه و دور کردن مردم از حکومت هستند.

فرمانی این تفکیک را اشتباه خواند گفت: وقتی حکومت مشروعیت خود را در قالب فرآیندهای سیاسی و اجتماعی از مردم می گیرد بنابراین جدا کردن او از مردم کاملا اشتباه است و فقط به نفع کسانی است که به دنبال نفاق در جامعه هستند.

وی در پایان با اشاره به رویکرد برخی هنرمندان در اغتشاشات سال گذشته، تصریح کرد: برخی چهرها سر سفره انقلاب بزرگ شدند و چهره شدند اما متاسفانه علیه کشور و مردم خود موضع گرفتتد با این وجود نباید آنان را مقصر دانست و کاملا بایکوت کرد برخی از این چهره ها متاسفانه تحت تاثیر جنگ روانی جو زده شدند و خطا کردند. دولت نباید به صورت قهری با این هنرمندان برخورد نماید و در صورت پشیمانی اجازه فعالیت دوباره را به ایشان بدهد این افراد سرمایه های اجتماعی این مرز و بوم هستند و در صورت فراموشی ایشان ،دشمن وارد عمل می‌شود و از این افراد بهره برداری میکند و ایشان بدون در نظر گرفتن عواقب اسیر دام دشمن میشوند.

انتهای پیام/


نظر شما