سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۹۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
در جشنواره «ایران آینده» چه می‌گذرد؟!
این روزها یکی از بزرگترین مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری در جنوب شهر تهران با اجرای برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان میزبان خانواده‌ها و شهروندان است. فرهنگسرای رازی همزمان با دهه ولایت و در راستای اهداف خود در حوزه نوجوانان دومین جشنواره «ایران آینده»را از 8 تا 15 تیرماه برگزار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی  فرهنگ و هنر /در این جشنواره که مخاطبان اصلی آن گروه سنی 7 تا 18 سال هستند،برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. برنامه‌های جشنواره به گونه‌ای پیش‌بینی شده که برای همه‌ی اعضای خانواده جذاب باشد و به طور کلی فضایی شاد و مفرح برای خانواده‌ها فراهم کند. 
این جشنواره از ۳ بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها و استیج تشکیل شده است. بخش بازی‌ها شامل چالش‌های فوتبالی، بازی‌های رومیزی، لیزرتگ، پینت‌بال، تنیس روی میز،ایرهاکی، لیگ فیفا و بازی‌های کنسولی است که از بخش‌های مورد علاقه‌ی نوجوانان است.

بازی کنید و امتیاز بگیرید!
 
در بخش بازی‌ها، فعالیت همه‌ی غرفه‌ها در قالب مسابقه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با شرکت در این مسابقات با هم رقابت می‌کنند و در هر بازی امتیاز دریافت می‌کنند. در پایان آن روز نیز  از همه‌ی برندگان دعوت می‌شود که در مسابقه نهایی شرکت کنند. بعد از  برگزاری مسابقه بین افرادی که امتیاز بالایی دارند جایزه‌ی ویژه‌ای به قهرمان قهرمانان این مسابقات تعلق می‌گیرد. 

جشن رویایی قهرمانان ایرانی

بخش نمایشگاهی 

در بخش نمایشگاهی، محصولات فرهنگی و کالاهای مرتبط با کودکان و نوجوانان به چشم می‌خورد. همچنین خوراکی‌ها و خوردنی‌ها با توجه به ذائقه نوجوانان انتخاب شده و در این نمایشگاه عرضه می‌شود. 
در غرفه جهادی نیز نوجوانانی حضور داردند که با جمع‌آوری کتاب و برخی محصولات فرهنگی برای مناطق محروم در این کار خیر و مومنانه مشارکت می‌کنند. 
 غرفه‌های تجربه نیز با فعالیت‌هایی مانند آموزش آشپزی و... خدمات مختلفی را به بازدید کنندگان ارائه می‌دهد.

جشن رویایی قهرمانان ایرانی


مسابقه آشپزی، تجربه‌ای متفاوت 
در ضلع شرقی بوستان رازی مسابقه آشپزی اجرا شود. نوجوانان در این بخش به طبخ کباب می‌پردازند. نوجوانان در این بخش تمامی فعالیت‌ها را به صورت کامل بر عهده می‌گیرند. آتش را خودشان مهیا می‌کنند و در نهایت کباب‌ها را تزیین کرده و از سرآشپز مستقر در غرفه، امتیاز کسب می‌کنند.
فاطمه یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه، به همراه دو نفراز هم گروهی‌هایش آماده آشپزی می‌شود. او که به همراه خانواده یک روز شاد و مفرح را پشت سر گذاشته با ابراز شادی در حالی که به برد در مسابقه فکر می‌کند از شرکت در این بخش  از برنامه‌ها اعلام رضایت می‌کند و می‌گوید: تا به حال این کار را انجام نداده بودم و این مسابقه باعث شد که هم کار تیمی را یاد بگیرم و هم کباب کردن را با کمترین امکانات و در طبیعت تجربه کنم. 

جشن رویایی قهرمانان ایرانی

غرفه‌ی «بچه‌های رستا»، محلی برای گفت‌وگوی نوجوانان

نشست‌های گفتگو محور «بچه‌های رستا» رستا نیز که مدتی است در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود، در این جشنواره به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است. در این قسمت نوجوانان در موضوعات و مسائل مختلف روز با یکدیگر به بحث و گفتگو می‌پردازند. 
محمد امین که به همراه مادرش در نشست «بچه‌های رستا» شرکت کرده است می‌گوید من با استاد مشاور راهنمای غرفه در مورد واقعه غدیر خم صحبت کردم و نکاتی را از ایشان آموختم که برایم بسیار مفید بود.

در این غرفه «خادم غدیر» شوید!

«خادمان غدیر» عنوان بخش دیگری از جشنواره است که به مناسبت نزدیک شدن به عید غدیر و برگزاری مهمانی 10 کیلومتری به دومین جشنواره ایران آینده اضافه شده است .
در بخش «خادمان غدیر» از نوجوانانی که علاقه‌مند به مشارکت در مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر هستند ثبت‌نام می‌شود.
قرار است هر کدام از نوجوانانی که ثبت‌نام می‌کنند مسئول بخشی از فعایت‌های راهپیمایی 10 کیلومتری غدیر شوند. 

نمایش‌های میدانی با موضوع طنز
چشم که می‌چرخانی در گوشه‌ای از محوطه‌ی جشنواره، نمایش میدانی در حال اجراست. نمایشی با درونمایه‌ی طنز و با موضوع ترافیک است که خیلی خوب و روان با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
باغبانی در سرزمین گل‌کاری
در این ایستگاه، ادوات باغیانی و گل‌گاری در اختیار کودکان قرار داده می‌شود . کارشناس گل و گیاه درباره کاشت گیاهان و نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی و زینتی به آنها آموزش می‌دهد و کودکان و نوجوانان به صورت عملی با کاشت گل و گیاه آشنا می‌شوند.

شادی و نشاط با جنگ‌های شبانه!

کم‌کم گرمای آفتاب فرو نشسته ولی همچنان جنب و جوش نوجوانان در سراسر پارک به چشم می‌خورد.
 حدود 2000 صندلی چیده می‌شود  و نمایش در قاب بزرگ تلویزیون شهری همراه با صدای موسیقی از دورترین نقطه پارک در بخش استیج  توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.
مسئول برگزاری استیج می‌گوید: جنگ‌های شبانه هر روز از ساعت 18 آغاز می‌شود و تا 10 شب ادامه دارد که از بخش‌های پر طرفدار آن حضور چهره‌های محبوب کودکان و نوجوانان در شبکه‌های امید و نهال است . 
او می گوید: برنامه‌های استیج با توجه به علاقه‌مندی‌های نوجوانان و کودکان با مشارکت شبکه‌های امید و نهال طراحی شده است. اجرای گروه‌های موسیقی و خوانندگان مستعد نوجوان و استندآپ‌کمدی و... از دیگر بخش‌های پر طرفدار این بخش از جشنواره است .
وی اضافه می‌کند: این برنامه‌ها با هدف شکل‌گیری باشگاه نوجوانی شهر تهران با مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی، به‌صورت هدفمند اجرا می‌شود.

جشن رویایی قهرمانان ایرانی
 
ایران آینده 2؛ مقدمه‌ای بر «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر»

حسین شکیب‌راد مدیر فرهنگسرای رازی می‌گوید: با توجه رویکردهای فرهنگی جدید سازمان فرهنگی هنری در این دوره از مدیریت، پرداختن به نوجوانان و سلایق آنها می‌تواند کمک بسیار زیادی به رشد نوجوانان کند .
وی ادامه می‌دهد: بعد از برگزاری جشنواره ایران آینده در باغ کتاب تهران و استقبال نوجوانان از این برنامه، فرارسیدن دهه ولایت و مصادف شدن عید قربان و عید غدیر بهانه‌ای شد تا برای بار دوم این برنامه برگزار شود.
برنامه‌های جشنواره به گونه‌ای پیش‌بینی شده که برای همه اعضای خانواده قابل استفاده باشد.


نظر شما