شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
موزه‌ تصاویر معاصر طی هشت شب میزبان نشست‌هایی با محور موضوعی «عاشورا از دریچه هنر و ادبیات» است.
بررسی عاشورا از دریچه هنر و ادبیات در تاریخ آنلاینبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،نشست‌های ۸ شب ۸ نشست در باب «تئاتر، سینما، ادبیات، تحریفات عاشورا، موسیقی و تاریخ» از سوی موزه‌ تصاویر معاصر برگزار می‌شود. این نشست‌ها از روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه آغاز شده و تا روز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه به مدت هشت شب از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

نشست روز چهارشنبه با موضوع نمایش مستند «تکیه دولت از بودن تا نبودن/زاولین سازه مدرن برای بازخوانی هنری عاشورا» با سخنرانی علیرضا قاسم خان، بهزاد یعقوبی و مرتضی رحیم‌نواز برگزارشد.

برنامه 29 تیرماه ،  هشت شب هشت نشست با موضوع «نیم‌روز دهم در تئاتر» با سخنرانی محمد رحمانیان و شهرام گیل‌آبادی برپا می‌شود.

 جمعه ۳۰ تیرماه مصادف با سوم ماه محرم نیز بازخوانی فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» زنده‌یاد کیومرث پوراحمد با سخنرانی حبیب احمدزاده و مسعود نجفی برپا می‌شود.

۳۱ تیرماه مصادف با شنبه چهارم محرم نیز نشست با موضوع «عاشورا در ادبیات فارسی» بازخوانی کتاب «حسین علی» نوشته ماندگار «م مؤید» با سخنرانی محمدحسین مهدوی و ساعد باقری برگزار می‌شود.

نشست روز یکشنبه نیز با موضوع «شب شعر دهمین روز» با حضور و خوانش شاعران بزرگ کشور و اجرای فاطمه سالاروند، نشست روز دوشنبه با موضوع «نظریه‌های  نیم‌روز دهم» بازخوانی تحریفات خیزش حسینی با سخنرانی غلامرضاظریفیان و مجتبی مطهری، نشست روز سوم مردادماه (سه‌شنبه هفتم محرم) با موضوع «روایت موسیقیایی نیم‌روز دهم/ بازخوانی سمفونی خسوف» با سخنرانی محمدسعید شریفیان و محمدحسن مهرجردی و نشست روز پایانی (چهارم مردادماه) با موضوع «داستان زنان قهرمان عاشورا در تاریخ طبری» توسط زهرا مبلغ همراه با خوانش گزیده تاریخ طبری توسط گلاب آدینه برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود این نشست‌ها در موزه تصاویر معاصر به نشانی خیابان وصال شیرازی، نرسیده به بلوار کشاورز، بالاتر از ایتالیا، کوچه شیرین بیانی (مریم)، پلاک ۵، موزه تصاویر معاصر، کافه تاریخ برگزار می‌شود و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره  ۰۲۱۸۸۹۹۷۲۲۹ تماس بگیرید.  

انتهای پیام/

نظر شما