چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۳۳۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
نمایشگاه گروهی جمعی از هنرمندان نقاشی و نقاشی‌خط با عنوان «پردیس»، با همکاری و مشارکت گالری تماشای اصفهان، در نگارخانۀ پردیسان فردوس برگزار می‌شود.

نمایشگاه گروهی هنرمندان نقاشی و نقاشی‌خط اصفهانی در نگارخانۀ پردیسان فردوسبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5؛ نمایشگاه گروهی جمعی از هنرمندان نقاشی و نقاشی‌خط با عنوان «پردیس»، با همکاری و مشارکت گالری تماشای اصفهان، از روز شنبه، 14 مرداد تا 16 مرداد 1402 در نگارخانۀ پردیسان فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

به نقل از سمیه سخی‌طبع، مدیر گالری تماشای اصفهان و نمایشگاه‌گردان «پردیس»، در این نمایشگاه که با هدف کارآفرینی و حمایت از هنرمندان برگزار می‌شود، 50 تابلو از آثار 30 هنرمند اصفهانی در رشته‌های نقاشی و نقاشی‌خط با تکنیکهای آبرنگ، رنگ روغن، پاستل گچی، سیاه قلم و ... ارائه شده است.

به گفته وی در بین آثار ارائه‌شده در نمایشگاه، چهار اثر نقاشی از مرحوم استاد بهروز بختیاری‌نیا برای نخستین بار به نمایش گذاشته خواهد شد.

زنده یاد بهروز بختیاری‌نیا، متولد سال ۱۳۳۶ مسجد سلیمان و دانش‌آموختۀ رشتۀ ریاضی در دانشسرای عالی بود؛ به معلمی اشتغال داشت و دیوان حافظ را به طور کامل حفظ بود. او طراحی و نقاشی سیاه قلم و رنگ روغن بر بوم را به طور جدی و مستمر دنبال می‌کرد و عمیق‌ترین افکارش را در قالب طرح و رنگهای بی‌‌نظیر بر بوم پیاده می‌کرد. وی احساس و زندگی را با تلفیقی از تخیل و واقعیت به تصویر می‌کشید؛ به طوری که هر بیننده‌ای برداشتی متفاوت از کارهای ایشان می‌تواند داشته باشد.

خلق تابلوی رنگ روغن «حافظیه» با رنگ خاکستری خاص و فضای آرام، عرفانی و دلنشین، شروع دوره‌ای جدید از زندگی هنری روان‌شاد بختیاری‌نیا بود. این اثر در مسابقات هنرهای تجسمی استان اصفهان در سال 1377، رتبۀ اول را کسب کرد. مرحوم بختیاری‌نیا در طول زندگی هنری خود علاوه بر آموزش هنر نقاشی، بیش از ۴۰۰ اثر نقاشی بر بوم و دیوارنگاره به یادگار گذاشت و سرانجام در سال ۱۴۰۰ در شهر شیراز چشم از جهان فروبست.

نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی‌خط «پردیس»، روز شنبه، چهاردهم مرداد 1402 افتتاح خواهد شد و تا روز دوشنبه، شانزدهم مرداد، طی سه روز از ساعت 9 تا 17 میزبان هنرمندان و دوستداران هنر است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانۀ پردیسان، واقع در: فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44000303 تماس بگیرید.

نظر شما