چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
۲۰هزار جلد از کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» در آستانه اربعین حسینی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقاط مرزی و مراکز کانون پرورش فکری ارسال شد.
۲۰ هزار نسخه از «گام گام تا داستان سفر اربعین» در کشور توزیع شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ۲۰ هزار نسخه از کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» نوشته کلر ژوبرت و زهرا فلسفی در آستانه اربعین حسینی برای استفاده کودکان به نقاط مرزی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور ارسال شد.
در معرفی این کتاب آمده است:
«طاها و نورا همراه با پدر و مادرشان راهی پیاده‌روی اربعین می‌شوند. امسال اولین سالی است که آنها به این سفر می‌روند. در طی مسیر کلی اتفاق‌های جدید برایشان می‌افتد و دوستان تازه‌ای پیدا می‌کنند.
این کتاب فقط یک داستان نیست، فعالیت‌های زیادی در کتاب هست که بچه‌ها را همراه با طاها و نورا مشغول یک تجربه می‌کند. کودکان می‌توانند نقاشی بکشند، رنگ‌آمیزی کنند و خاطره‌های هر روز پیاده‌روی را در کتاب‌شان یادداشت کنند تا وقتی از سفر برگشتند برای همیشه آنها را ثبت کرده باشند و یادشان نرود.»
طراحی و تصویرسازی کتاب مورد اشاره توسط زهرا فلسفی انجام شده و طراحی‌اش با هدف مشارکت کودک در فرآیند شکل‌گیری قصه و برقراری ارتباط نزدیک با شخصیت‌های اصلی آن انجام شده و به کمک نقاشی، تکه چسبانی، خاطره‌نویسی و… از بچه‌ها می‌خواهد برداشت‌های خود را از داستان بیان کنند.
این‌کتاب با ۳۶ صفحه مصور رنگی و شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه با مشارکت کانون پرورش فکری و انتشارات فانوس دریایی منتشر شده است.


نظر شما