چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۳۴۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت گفت: این دوره از نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه از یکشنبه ۱۹ شهریور تا یکشنبه دوم مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
نمایشگاه ایران نوشت با حضور بیش از ۲۰۰ تولیدکننده برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه ایران نوشت گفت: این دوره از نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه تولیدکننده ایرانی از یکشنبه ۱۹ شهریور تا یکشنبه دوم مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود؛ حضور این تعداد از تولیدکنندگان ایرانی به نسبت دوره گذشته نمایشگاه دو برابر افزایش یافته است.
وی افزود: نمایشگاه ایران نوشت به دلیل شیوع کرونا دو سال برگزار نشد که اگر شاهد وقوع این بیماری نبودیم، امسال باید یازدهمین نمایشگاه ایران نوشت را برگزار می‌کردیم درحالی که شاهد برگزاری نهمین دوره آن هستیم. در مجموع جریان ایران نوشت یازدهمین سال خود را طی می‌کنند و به عنوان یک نمایشگاه ملی و بزرگترین نمایشگاه عرضه و معرفی نوشت افزارهای ایرانی با محتوای ایرانی و بومی در کشور مطرح است.
به گزارش مهر، دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت گفت: در دوره هشتم نمایشگاه ایران نوشت ۱۰۰ مجموعه تولیدکننده ایرانی حضور داشتند که این تعداد در دوره نهم نمایشگاه به دوبرابر افزایش یافته است و این تولیدکنندگان قرار است آخرین دستاوردها و محصولات شأن را برای مردم عرضه کنند.
همزمان با نمایشگاه ایران نوشت در هفت استان نمایشگاه استانی برگزار می‌شود
وی ادامه داد: اتفاق ویژه ای را امسال در نمایشگاه نهم ایران نوشت شاهد هستیم مبنی بر اینکه همزمان با این نمایشگاه، در ۷ مرکز استان همچون مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تبریز، یزد، اهواز نمایشگاه ایران نوشت را برگزار خواهیم کرد. این امر به دلیل عدم دسترسی مردم استان‌ها و شهرستان‌ها به نوشت افزار ایرانی، اسلامی در شهرهای شأن بود. همچنین تولیدکنندگان استانی امکان حضور در این دوره از نمایشگاه را نداشتند و از طرفی در محل برگزاری نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محدودیت‌های فضایی روبرو هستیم. امسال این دوره از نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۵ هزار متر مربع برگزار می‌شود.
یقینی گفت: نمایشگاه‌های نوشت افزار در مراکز استان‌ها توسط مجموعه‌های مردمی در این حوزه برگزار می‌شود. همچنین از هفته پیش شاهد برگزاری نمایشگاه استانی نوشت افزار در شیراز، مشهد و یزد هستیم. الباقی استان‌ها همزمان با نمایشگاه اصلی نوشت افزار از روز یکشنبه ۱۹ شهریور برگزار می‌شود.
وی افزود: به دلیل آنکه در محل برگزاری نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محدودیت‌هایی روبرو هستیم، به همین دلیل نوع چیدمان را به صورت خاص انجام دادیم به این معنا که تعداد غرفه‌ها را کمتر کرده‌ایم و در مدل دیگری چیده‌ایم که بالغ بر ۱۵ غرفه ویژه است. همچنین حدود ۵۰ دیواره را چیدمان کرده‌ایم که مربوط به محصولات ویژه است. در ادامه هم الباقی بخش‌ها را به صورت موضوعی کنار هم چیدمان کرده‌ایم.
۱۵ تا ۲۰ درصد از محصولات نمایشگاه ایران نوشت به رسته‌های اسباب بازی و پوشاک اختصاص یافته است
دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت با اشاره به بخش‌های جانبی نمایشگاه گفت: در بخشی از نمایشگاه نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد از محصولات به کالای ایرانی و بومی ویژه کودکان و نوجوانان در رسته‌های اسباب بازی و پوشاک اختصاص داده شده است. همچنین بخش سرگرمی از دیگر بخش‌های جانبی نمایشگاه به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: برخی از غرفه‌ها در ایام برگزاری نمایشگاه ایران نوشت، برنامه‌های ویژه ای را در قالب بازی دارند و به همین طریق قصد دارند به واسطه بازی ارتباط بیشتری با کودکان و نوجوانان برقرار کنند. همچنین در این دوره از نمایشگاه همچون سال گذشته روزانه ارتباط مستقیم با شبکه کودک برقرار خواهد شد.
یقینی گفت: در نهمین نمایشگاه ایران نوشت دو پویش را برگزار خواهیم کرد. اولین پویش با عنوان «کیفم را بستم» است؛ براساس این طرح همزمان با برگزاری نمایشگاه، کودکان و نوجوانان با کاراکترهای نوشت افزارهای خریداری شده عکس می‌گیرند و ارسال می‌کنند. هدفمان از برگزاری این پویش به نوعی پررنگ شدن داستان نوشت افزارهای ایرانی نسبت به سال گذشته است.
وی افزود: دومین پویش با عنوان «همه حاضر» با هدف تأمین نوشت افزار کودکان مناطق محروم است که در نهمین نمایشگاه ایران نوشت برگزار می‌شود. بر این اساس مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را داشته باشند یا از محصولات نمایشگاه خرید کنند و به غرفه این پویش بپیوندند.
یقینی گفت: طبقه پایین نمایشگاه ایران نوشت همچون سال پیش به صورت هایپری است و هر محصول مورد نظر کنار هم چیده شده‌اند. این امر به دلیل محدودیت‌هایی که در فضا داریم، انجام شده است تا شاهد چیدمان محصولات بیشتری باشیم. همه محصولات این نمایشگاه ایرانی هستند و تنها بخش بسیار ناچیزی مربوط به بخش خارجی است؛ چراکه مشابه آن محصولات را در ایران نداریم و ناچار هستیم این بخش را به دلیل تأمین نیازهای مورد نیاز برخی از بازدیدکنندگان داشته باشیم.
وی ادامه داد: برای تک تک محصولات عرضه شده در نمایشگاه ایران نوشت نظارت مناسبی صورت می‌گیرد تا شاهد طرح ناسالم نباشیم. همه محصولات براساس طرح ایرانی اسلامی است و تنوع بسیاری دارد که می‌توان به طرحی از شهدا، کاراکترهای ایرانی و طرح‌های گرافیکی اشاره کرد. سال گذشته همزمان با اکران انیمیشن پسر دولفینی، همه محصولات مربوط به کاراکتر این اثر هنری در نمایشگاه عرضه شد و امسال هم قرار است انیمیشن بچه زرنگ اکران شود و همزمان با اکران آن از محصولات مربوط به کاراکترهای این اثر هنری رونمایی شود.
دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت با اشاره به دستاوردهای برگزاری هشت دوره از نمایشگاه گفت: ما پس از برگزاری هشت دوره نمایشگاه ایران نوشت توانستیم جریان نوشت افزار ایرانی را در داخل کشور ایجاد کنیم و در این مسیر موفق باشیم. الگو و مدل این امر قابل بررسی است. ما شاهد پیشرفت‌های بسیاری در این حوزه هستیم. مردم رضایت کافی را از نوشت افزارهای ایرانی دارند.
اصلی‌ترین هدف مان از برگزاری نمایشگاه ایران نوشت، ذائقه سازی و جریان نوشت افزار ایرانی است
وی افزود: از آنجا که ما نمایشگاه ایران نوشت را با هدف فروش برگزار نمی‌کنیم و بیشترین هدفمان ایجاد ذائقه سازی و جریان نوشت افزار ایرانی برای خانواده‌ها، فرزندان شأن و دانش آموزان شأن، حاکمیت و دستگاه‌های مربوطه است تا این صنعت را از نزدیک ببینید و بدانند که صنعت نوشت افزار ایرانی اسلامی تا چه اندازه پیشرفت کرده اند و مردم از دستاوردهای این صنعت رضایت دارند. همچنین سایر تولیدکنندگان و توزیع کنندگانی که هیچگاه فکر نمی‌کردند روزی صنعت نوشت افزار ایرانی اسلامی در بازار کشور جایی داشته باشند، با حضور در نمایشگاه متوجه استقبال مردم می‌شوند و به حمایت از این صنعت می‌پردازند.
یقینی گفت: نمایشگاه فرزند من که مدتی پیش در مصلی برگزار شد به نوعی مکمل نمایشگاه ایران نوشت است. تفاوت نمایشگاه ایران نوشت با فرزند من این است که نمایشگاه فرزند من متمرکز بر صنایع فرهنگی کودک و نوجوان بود درحالی که نمایشگاه ایران نوشت متمرکز بر نوشت افزار به صورت تخصصی است.
وی ادامه داد: در نمایشگاه ایران نوشت تولیدکنندگان به صورت مستقیم حضور دارند و طبیعتاً به نسبت مغازه‌ها در حالت عادی محصولات را با قیمت بهتری عرضه می‌کنند. در حقیقت هدف ما از برگزاری نمایشگاه تنظیم بازار نیست بلکه هدف اصلی مان ذائقه سازی و معرفی و فرهنگسازی استفاده از نوشت افزار ایرانی است.

یقینی گفت: ما در نهمین نمایشگاه ایران نوشت گرانفروشی نداریم و محصولات با تخفیف‌های بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی عرضه می‌شوند.
نظر شما