چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کتاب عاشقم کن پیرامون زندگی شهید امیر حاج امینی نگاشته شده و از نمونه‌های موفق ادبیات دفاع مقدس به شمار می‌رود و رویدادهای جنگ تحمیلی را از خلال زندگی این شهید نامدار، روایت می‌کند.
معرفی کتاب عاشقم کنبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،این کتاب حاصل تلاش‌های نویسنده‌ای است که ترجیح داده گم‌نام باقی بماند.انتشارات 360 درجه، اثری تحت‌عنوان کتاب عاشقم کن منتشر کرده که با تمرکز بر زندگی و رسالت شهید امیر حاج امینی، به شرح رویدادهای جنگ ایران و عراق پرداخته. نویسنده‌ی ناشناس کتاب توضیح می‌دهد که با هدف دفاع از دین و انقلاب دینی اقدام به نگارش کتاب کرده و قصد داشته تحولی را که از آشنایی با شخصیت‌های برتر تاریخ انقلاب تجربه کرده، با خوانندگان به اشتراک بگذارد.

این کتاب به جنبه‌های فرهنگی انقلاب و افکار و باورهای رزمندگان دفاع مقدس توجه داشته و از اندیشه‌هایی پرده برداشته که برای عموم مردم ناشناخته است. نویسنده در ابتدای کتاب شرح می‌دهد که تمایلی به افشای هویتش ندارد و ترجیح می‌دهد که کتاب را بدون ذکر نام خود منتشر کند.

جدا از موضوع دلنشین و سراسر معنوی کتاب، علت نگارش آن نیز درخور توجه است. نویسنده در یک بازه‌ی زمانی یک‌ماهه، سه مرتبه شهید حاج امینی را در خواب می‌بیند و کنجکاو می‌شود تا علت آن را دریابد. پس از مشاوره با چندین نفر جهت تعبیر خواب، فردی خطاب به نویسنده می‌گوید که شهید می‌خواهد با تو سخن بگوید. در نتیجه او تصمیم می‌گیرد به مطالعه و بررسی زندگی و افکار شهید حاج امینی بپردازد و در این مسیر با او آشنا می‌شود.

نویسنده در ابتدای کنکاش‌های خود به‌کرات به بن‌بست خورده، چراکه مطلبی درباره‌ی این شهید مظلوم پیدا نمی‌کرده. گویی جامعه‌ی بشری، در حق او اجحاف کرده و او را با وجود شخصیت ارزشمندش بی‌نام‌ونشان باقی گذاشته. از او تنها دو قطعه عکس موجود است که توسط احسان رجبی گرفته شده‌‌اند و از تأثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس به‌شمار می‌روند.

شهید حاج امینی، رزمنده‌ی دفاع مقدس، در سال 1340 متولد شده بود. او سمت بی‌سیم‌چی گردان انصار را برعهده داشته و در عملیات کربلای 5 شهید شده است. نویسنده‌ی کتاب عاشقم کن، روحیات و اندیشه‌های این شهید گرانقدر را شرح داده و او را به‌عنوان نمونه‌ای والا از محافظان اندیشه‌های انقلاب، معرفی کرده. کتاب پیش‌رو برای نخستین‌بار در سال 1400 منتشر شده است.
کتاب عاشقم کن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عاشقم کن برای طرفداران ادبیات دفاع مقدس انتخاب بسیار خوبی است. همچنین مطالعه‌ی آن به افرادی که مشتاق شنیدن روایات تاریخی، به‌خصوص وقایع جنگ ایران و عراق هستند و از خواندن زندگینامه‌ لذت می‌برند، توصیه می‌شود.
در بخشی از کتاب عاشقم کن می خوانیم

یکی از مهمترین شروط شهید بودن در دنیا، دوری از حب هرآنچه در دنیاست، می‌باشد، دوری از حب جاه، دوری از حب مقام، دوری از حب مال و منال و در نهایت دل کندن از عزیزان و نزدیکان. روش و سیره زندگی هر شهیدی را که مطالعه کنید قبل از شهادت از همه این مسائل عبور کرده و گذشته، از همه چیز دل کنده و آماده و مشتاق به رفتن بوده است. توجه کنید به اتفاقی که در جنگ ایران و عراق رخ داده و شهید امیرحاج امینی هم در آن حضور داشته است.

جمعی از سربازان گردان انصار الرسول (ص) وقتی که به درجه نهایی می‌رسند و آماده برای دیدار معبود هستند، طی جلسه‌ای عهدنامه‌ای تنظیم و متعهد می‌شوند که هرکس شهید شد، باقی افراد را شفاعت کند.

بخشی از متن این عهد نامه:


"در صورت شهادت در روز حساب و کتاب و روز محشر به اذن الله و به اذن رسوله و به اذن ائمه المعصومین (س) شفاعت کلیه برادران امضا کننده را نموده و بر این شهادت خداوند بزرگ را گواه می‌گیریم. ضمناً حتماً سلام ما را خدمت بی‌بی دو عالم خانم فاطمه زهرا (س) و مولا اباعبدالله الحسین برسانید." توجه کنید به حال و هوای این چند خط کوتاه، گواهی می‌دهد که باید توسل کرد به یکی از ائمه، توجه بچه‌های این گروهان به حضرت زهرا (س) بوده، به مقام بلند شهداء برای شفاعت گواهی می‌دهند، آماده شهادت هستند، اینجا هیچ فیلم و سریالی را روایت نمی‌کنیم، روایت عده‌ای عاشق است که معبود را شناخته و عالم والا را درک کرده‌اند و برای رفتن از این دنیا لحظه شماری، توسل و زاری می‌کنند.

نمی‌توان مدعی بود که در طلب شهادت هستم و اما از ائمه اطهار غافل، از مجالس روضه دور، نمی‌توان رسید مگر با شناخت زندگی آنان، چگونه شد که حسین از خود گذشت و به معبود رسید، چگونه شد که فاطمه، فاطمه شد، چگونه علی با همه حقش سال‌ها سکوت کرد و درنهایت مظلومانه از این دنیا رخت بست.

نظر شما