شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
فیلم «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در تدارک اکران پاییزی است.
فیلم «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در تدارک اکران پاییزی است.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «گل‌های باوارده» با نام قبلی «پالایشگاه» آخرین ساخته مهرداد خوشبخت است که سال قبل در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم درباره جابه‌جایی تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس نفتی است.

به نقل از ایسنا،نمایش فیلم در جشنواره فجر با حاشیه‌های فراوانی همراه بود که ابتدا با تغییر در زمان اکران آغاز شد و بعد هم به اعتراض‌ فیلمساز از نسخه به نمایش درآمده رسید. البته پیش از جشنواره هم این فیلم بخاطر نام حمید فرخ‌نژاد به عنوان یکی از بازیگران اصلی دچار حاشیه شده بود.

مهرداد خوشبخت در نشست خبری فیلمش که ساعت یک بامداد برگزار شد، توضیح داد:‌ زحمت زیادی برای ساخت یک فیلم آبرومند کشیده شده ولی به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات سالن (پردیس ملت) این زحمت درست دیده نشد.  

او همان شب تاکید کرد که دست‌کم تا دو ماه پروژه درگیر کارهای فنی خواهد بود و باید چهار تا پنج ماه زمان صرف شود تا فیلم به بهترین شکل آماده شود.

حالا پس از گذشت بیش از هفت ماه، سعید سعدی - تهیه‌کننده فیلم- به ایسنا خبر می‌دهد: فیلم آماده اکران است و با هماهنگی بنیاد سینمایی فارابی و پخش‌کننده (موسسه سیمای مهر) زمان قطعی نمایش آن تعیین خواهد شد.

پیگیری از موسسه پخش‌کننده فیلم نیز حاکی از این است که «گل‌های باوارده» در پاییز امسال اکران خواهد شد.   

مهرداد خوشبخت پیش از جشنواره فجر سال قبل درباره تغییر نام فیلمش گفته بود، برای احترام به مردم شریف آبادان اسم فیلم را از «پالایشگاه» به «گل‌های باوارده» تغییر داده و ابتدا قصد داشته نام آن «گل‌های کاغذی» بگذارد اما در نهایت «گل‌های باوارده» به معنای گل‌های کاغذی انتخاب می‌شود که در فیلم هم به آن اشاره شده است.

کارگردان فیلم «آبادان یازده ۶۰» همچنین گفته بود که اگر کیانوش عیاری فیلم «آبادانی‌ها» را نساخته بود، قطعا اسم این فیلم خود را «آبادانی‌ها» می‌گذاشت.

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی‌نیک، نادر سلیمانی و یاسین مسعودی از جمله بازیگران فیلم هستند.
نظر شما