چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
در پنجمین نشست «بچه‌های رستا» مطرح شد
پنجمین نشست گفت و گو محور بچه های رستا با عنوان «به فرداها نگاه کن! »و با محوریت ایمان و امید در دفاع مقدس با حضور حمید رضا بشیری فراز و جمعی از نوجوانان منطقه در روز پنجشنبه 6 مهرماه 1402 در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد .
هر شهیدی یک مربی و پرورش دهنده دارد و مادران شهدا یقینا اولین و بهترین مربیان شهدا هستند .به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این برنامه گفت و گو محور  حمید رضا بشیری فراز ، نویسنده کتاب به ماندنم عادت نکن گفت : تاریخ جنگ و انقلاب ما سرشار از حقایق ناگفته است و ما وظیفه داریم سبک زندگی شهدا را درست و صحیح به مخاطب نوجوان و نسل امروز ارائه دهیم. خانواده‌های معظم شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورا فرزندان خود را پرورش دادند و این بزرگترین درس برای جامعه امروز ماست.
رییس انتشارات عمیق ادامه داد : پرداختن به سیره و زندگی شهدا هنوز جای کار دارد و هنوز هم ابعاد ناگفته ای از زندگانی شهدا برای جامعه امروز و نسل نو ناپیداست. در ضمن معتقدم پرداختن به این امور به آسانی به دست نمی‌آید و می‌بایست علاوه برهمت و پشتکار خالصانه، باور و اعتقاد هم داشت.
و این باور و اعتقاد در دوران جنگ یقینا بارقه ی امید در دل رزمندگان اسلام شد و رمز پیروزی .
در بخش دیگر این نشست نوجوانی از نقش مادران شهدا گفت :  اینکه برای شناخت شهید می‌بایست ابتدا مادران شهدا را بشناسیم . هر شهیدی یک مربی و پرورش دهنده دارد و مادران شهدا یقینا اولین و بهترین مربیان شهدا هستند . کسانی که با حمایت های خود بذر امید و امیدآفرینی را در دل شهدا کاشتند و زنده نگه داشتند .
در همین راستا بشیری فراز ادامه داد : می‌بایست مادران شهدا به عنوان امید بخش ترین  شاخصه‌های عاطفی پرورش دهندگان این مکتب به جامعه به درستی معرفی شوند.
نوجوان دیگری در راستای تایید دوستش نسبت به موضوع مربیان امید آفرین در دفاع مقدس به نقش روحانیون اشاره داشت و گفت : روحانیون در دفاع مقدس نقش امید آفرینی داشتند و ما در بسیاری از فیلم های دفاع مقدس دیدیم که تقویت کننده اراده رزمندگان اسلام بودند و رزمندگانی که در جبهه بودند شهادت می دهند، که وجود یک روحانی در جبهه چه برکاتی به همراه داشت .
علاقمندان برای شرکت در این نشست ها می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی، فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه و یا با شماره تلفن 55135553 تماس بگیرند.

نظر شما