چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس آیین دیدار وتکریم دو تن از شهدای نوجوان منطقه11 برگزار شد

شهیدشانزده ساله کربلای پنج؛ شهیدی که در ایام فاطمیه شهید شد و درسالهای پس از جنگ، ایام تفحص پیکرش بازگشتهمزمان با چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، فرهنگسرای رازی ویژه برنامه «برای وطن، به راه حسین، به نام شهید» را همراه با مراسم تجلیل از مادران شهدا برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور نوجوانان منطقه11 برگزار می‌شد، از مادردو تن از شهیدان مهدی اعلمی و محمد باقراعلمی تجلیل به عمل آمد.

مادرشهیدان  اعلمی گفت: تولد مهدی در روز نیمه شعبان اتفاق افتاد و این خود خبر خوبی بود که او در روزگار غیبت مولایش از یاران او باشد و در راهش به شهادت برسد. کودکی‌اش همراه با اوج مبارزات مردم در انقلاب بود که مهدی نیز علی رغم سن کمی که داشت همراه پدر و برادر در تظاهرات شرکت می‌کرد. شهادت برادر محمد باقر تاثیر مهمی در شکل گیری شخصیت معنوی او داشت. شهیدمهدی اعلمی در دوره تحصیل استعدادی درخشان داشت. دبستان و راهنمایی را در قم گذراند و دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران سپری کرد.

مادر شهیدان اعلمی ضمن بیان خاطراتی از فرزندش افزود: در زمان جنگ عضو فعال بسیج بود و در تشکیل جلسات قرآن و برگزاری برنامه های فرهنگی و سیاسی حضوری فعال داشت. سرانجام در سال ۶۵ برای آموزش نظامی بسیج ثبت نام کرد و بعد از آموزش در پادگان امام حسین عازم جبهه شد. او در دسته شهادت گردان حبیب از لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) حضور یافت. چند پیش از آن یک بار در سال ۱۳۶۵ به منطقه فاو اعزام شده بود. رزمندگان جان برکف با انجام عملیات پیروزمند کربلای ۵ دشمن را زمین‌گیر کردند.

وی ادامه داد: مهدی و دوستانش شجاعت زیادی از خودشان به نمایش گذاشتند و با وجود اینکه مسئولیت حمل مجروح نبود اما بارها مجروح آن را بر دوش گرفت و به پشت خط رساند. در مسئولیت‌های پیک و کمک آرپی‌چی زن با دشمن جنگید تا آنکه در ۱۶ سالگی در روز بیست و پنجم دی ماه ۱۳۶۵ در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در حالی که با دوستانش در کانالی مستقر بودند هدف گلوله توپ قرار گرفت و به آرزوی دیرینه اش رسید و پیکر پاک از ۱۴ سال بر خاک گرم شلمچه به امانت ماند تا آنکه در تابستان سال ۷۹ در ایام شهادت حضرت زهرا (س) به آغوش خانواده بازگشت.

در پایان این برنامه مراسم از مادر دو تن از شهیدان مهدی و محمد باقراعلمی تجلیل و  هدایایی تقدیم شد.


نظر شما