شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۹۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
موزه سینمای ایران همزمان با هفته جهانی کودک کارگاه کارگردانی در سینمای کودک را با حضور سیروس حسن پور برگزار می‌کند.
موزه سینما میزبان کارگاه کارگردانی در سینمای کودک می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیروس حسن پور از جمله کارگردان‌های شناخته شده سینمای کودک است که ساخت آثاری همچون «دهقان فداکار»، «تصمیم کبری»، «چوپان دروغگو»، «قطار کودکی» و «مروارید» را در کارنامه خود دارد و جوایز مختلفی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی به دست آورده است.

حسن پور در این کارگاه که روز سه شنبه- ۱۸ مهرماه- به مدت سه ساعت برگزار می‌شود به مباحثی همچون کارگردانی فیلم در سینمای کودک و تفاوت آن با سینمای بزرگسال، هدایت بازیگران کودک و نوجوان در صحنه، تفاوت فیلم‌های سینمایی درباره کودکان با فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود، خواهد پرداخت.

حسن پور به عنوان دستیار کارگردان در کنار مجید مجیدی در فیلم‌های «آواز گنجشک‌ها»، «خدا می آید»، «باران»، «پدر»، و همچنین در کنار ابراهیم حاتمی کیا در فیلم «دیده بان» و شهرام اسدی در فیلم «روز واقعه» نیز فعالیت داشته است.

وی همچنین در فیلم‌هایی همچون «زنگ تفریح» ساخته زنده یاد عباس کیارستمی، «سفر» ساخته بهرام بیضایی، «جایزه» ساخته علیرضا داوودنژاد نقش آفرینی کرده است.

جایزه ویژه هیئت داوران کودک و در جشنواره کودک و نوجوان برای «کلاس اول»، تندیس کتاب زرین در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای «رضایت نامه»، تندیس نقره‌ای در جشنواره قاهره برای فیلم غاز مهاجر، تندیس جشنواره پریکس برای چوپان دروغگو، جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره تونس برای فیلم «غاز مهاجر»، تندیس طلایی و لوح تقدیر هیئت داوران انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان برای فیلم «دهقان فداکار»، جایزه سیفژ (مرکز بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان) در جشنواره فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی پریکس دانوب در جمهوری اسلواکی از جمله جوایز و افتخارات این هنرمند است.
نظر شما