سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۹۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
کتاب «برنامه‌ریزی، مسکن و زیرساخت برای روستاهای هوشمند» نوشته همانتا دولوی، ری گرین و سالی دونوان با ترجمه علیرضا دربان آستانه و محمدرضا رضوانی منتشر شد.
برنامه‌ریزی و زیرساخت برای روستاهای هوشمند چگونه است؟به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب «برنامه‌ریزی، مسکن و زیرساخت برای روستاهای هوشمند» نوشته همانتا دولوی، ری گرین و سالی دونوان با ترجمه علیرضا دربان آستانه و محمدرضا رضوانی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران در ۱۲ فصل و ۳۲۹ صفحه منتشر شده است.

به نقل از ایرنا،این کتاب که توسط سه تن از اساتید دانشگاه ملبورن بر اساس یافته‌های تحقیقات میدانی تنظیم شده است، به بررسی بسیاری از عوامل مرتبط به هم در روستاهای هوشمند، با هدف بهبود شرایط زندگی روستاییان، می‌پردازد.

در کتاب «برنامه‌ریزی، مسکن و زیرساخت برای روستاهای هوشمند» می‌خوانیم: «تفکرات و شیوه‏‌های رایجی مرور می‌‏شود که در سی‌ سال گذشته، برای ارتقای اجتماعات محلی روستایی، در اقتصادهای در حال‏ توسعه، ظهور کرده‌‏اندو با تکیه‌ بر مجموعه‌‏ای از دانش، در گستره‌‏ای از رشته‌های مرتبط، طیف وسیعی از ایده‌‏های نوآورانه را برای برنامه‏‌ریزی روستایی، مسکن و توسعه زیرساخت ارائه می‏‌دهد.

برنامه‌ریزی و زیرساخت برای روستاهای هوشمند چگونه است؟

این کتاب با مقدمه‌ای بر برخی ملاحظات، رویکردهای مختلف در زمینه‌های درآمدزایی، آموزش، کشاورزی، آب، فاضلاب، مسکن، انرژی، پسماند، بهداشت و حکمرانی، پیچیدگی‌های هر یک از این عوامل را مرور می‌‏کند و چارچوبی را برای مطالعات بیشتر تعیین می‌کند.

همچنین، پیشنهاد می‌کند فناوری‌های جدید با اشکال سنتی توسعه روستایی، تلفیق شود تا نواحی روستایی را به مکان‌های بهتری برای زندگی تبدیل نماید که تا حد امکان، از نظر اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی، پایدار باشند. محتوای این کتاب می‌تواند در شکل‌گیری صحیح مفهوم روستای هوشمند در جامعه علمی، مدیران، کارشناسان و سیاستگذاران اثربخش باشد.»
نظر شما