چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
فرهنگسرای کار و تعاون به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان نوجوانان، ویژه برنامه " زنگ کار آفرینی" را با مشارکت آموزش و پرورش منطقه 9،کانون کارآفرینی و پژوهش سرای ابن سینا درقالب کارگاه یکروزه و با حضور کارآفرینان رشته های مختلف صنایع دستی با حضور دانش آموزان دوره دوم متوسطه دبیرستان دخترانه شاهد راه زینب منطقه 9 را برگزار کرد.
زنگ کارآفرینی در فرهنگسرای کار و تعاونبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این برنامه، سه شنبه 25 مهر ماه سال 1402 ساعت 10 با  بررسی چالش های دوران نوجوانی و آشنایی با مهارت های لازم  به منظور ایجاد تفکر کارآفرینی در بین دانش آموزان و هدف ترویج کارآفرینی و خودباوری در نوجوانان و هدایت تحصیلی و شغلی آنها در آینده  با حضور کارشناس برنامه: رحمت ا.. چاوشی ،کارشناس ارشد کارآفرینی و مشاور کسب و کار برگزار شد. 
   
چاوشی گفت : موضوع اشتغال این روزها ذهن بسیاری از نوجوانان، جوانان و البته والدین آن ها را به خود مشغول کرده است. جوانان تحصیلکرده ای که بدون شغل و یا شغلی درخور تحصیلاتشان روزها را یکی پس از دیگری می گذرانند و این موضوع مبین این است که زمینه رشد مناسب برای آنان فراهم نشده است. نوجوانان ما این روزها یا با آرزوی داشتن شغل های خاصی چون پزشکی، مهندسی... پا در عرصه انتخاب رشته می گذارند و یا در مسیر آرزوها و رویاهای والدینشان گام بر می دارند، موضوعی که در پس آن خلاقیت ها و استعدادهایشان شاید هرگز هم به فعلیت نمی رسد و  این در حالی است که باید پذیرفت بسیاری از افراد موفق در دنیای کسب‌وکار کسانی هستند که از همان نوجوانی به دنبال فرصت‌های مناسب بوده اند و این موضوع فرصت رشد ایده های آنان را فراهم کرده است . ‌

به گفته او: اقتصاد امروز جامعه ما تنها با تولید ملی و حمایت از آن شکل می گیرد و دانش آموزان امروز که مدیران و کار آفرینان فردای صنعت و بخشهای تولیدی این کشور هستند  باید قوی و پر انرژی و با اراده محکم ، تولید کشور را در آینده مدیریت کنند، از این رو، کارآفرینی با ایجاد فرصت های شغلی، تولیدثروت و بهبود شرایط اقتصادی، پیش‌زمینه‌ای اساسی برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه است.
چاوشی گفت با توجه به میزان رشد جمعیت در چند دهه گذشته، بیکاری را می توان مهم ترین چالش اجتماعی در آینده به حساب آوردکه پیامدهای این بحران ، گسترش فقر و افزایش پدیده های ناگوار اجتماعی است.
 امروزه دانش آموزان ما در کنار آموزش های رسمی که در مدارس می آموزند، نیازمند کسب مهارتهای بسیاری در زمینه های رفتاری - شخصیتی، مهارتهای تحصیلی، مهارتهای ارتباطی و اجتماعی هستندکه در کنار آنها به مهارت کسب و کار و کارآفرینی پرداخته نشده است  این مهارتها قابلیت فرزندان ما را برای انتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی خود تضمین می کند  و تفکر کار و تلاش و کسب درآمد را به آنها می آموزد، پرواضح است کارآفرینی با ایجاد فرصت های شغلی جدید منجر به کاهش نرخ بیکاری، فساد و بزهکاری در اجتماع می شود و به سلامت روحی جامعه نیز کمک می کند.
 بخش دوم این نشست با گفت و شنود بین دانش آموزان و کارشناس برنامه و طرح دغدغه های پیش رو آنها به جلسه ای صمیمی تبدیل شد و دانش آموزان، ضمن ابراز خرسندی و رضایت از تشکیل این جلسه به ضرورت تکرار و تسلسل این نوع نشست ها توجه ویژه کردند.
نظر شما