شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۳۵۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
نمایشگاه گروهی نقاشی روی شیشه با عنوان «نقش مینا» درگالری پردیس ملت برگزار می شود.
برپایی نمایشگاهی از جنس شیشه در گالری پردیس ملتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فر هنگ و هنر، نمایشگاه گروهی نقاشی روی شیشه «نقش مینا» به کوشش و گردآوری مینا تقی زاده و با حضور 7 هنرمند، روز جمعه 5 آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت 17 در گالری پردیس ملت افتتاح می شود.
مینا تقی زاده درباره این نمایشگاه که با موضوعیت نقاشی روی شیشه است، اظهار کرد: هنر نقاشی روی شیشه (ویترای) از قدیمی ترین تکنیک های نقاشی در دنیا است و با وجود جذابیت های این تکنیک در هنرهای تجسمی، به آن توجه کافی نشده است، بنابراین بر آن شدیم تا قابلیت های متفاوتی از این هنر را به نمایش بگذاریم.
وی همچنین در ادامه به دلایل مهجور ماندن هنر ویترای اشاره کرد و گفت: هنرمندان معمولا از الگوهای آماده و تکراری استفاده می کردند و از خود خلاقیتی بروز نمی دادند، از این رو ویترای در زیرشاخه هنرهای تجسمی جایگاه مناسب و ویژه ای در هنر معاصر پیدا نکرده است.
این هنرمند همچنین درباره آثاری که در نمایشگاه حضور دارند توضیح داد که هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه تلاش کرده اند تا با الهام از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی ایران، آثاری نو در این زمینه ارائه دهند و هدف ما از این کار، نمایش تصاویر بی سابقه از چشم اندازها و تاریخ ایران در هنر بستر هنر نقاشی روی شیشه با استفاده از سبک های نو و ابداع شده توسط ما بوده است.
تقی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که امیدواریم بتوانیم قدمی در راه معرفی هنر نقاشی روی شیشه برداشته باشیم.
مینا تقی زاده، اکرم بذرگری، سوسن بهرامی، ریحانه رفیع بخش، محبوبه عرفانی، سمیره کیانی و میترا مظاهری هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
نمایشگاه «نقش مینا» روز جمعه پنجم آبان ۱۴۰۲ از ساعت 17 الی ۲۰ در گالری پردیس ملت افتتاح می شود و تا 12 آبان ماه ادامه دارد.
علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.
نظر شما