شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۴۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
ویژه برنامه «از سنگ تا اقتدار» به همت نوجوانان منطقه 14 در فرهنگسرای اخلاق برگزار شد تا صدای مظلومیت مردم فلسطین را به همه دنیا برساند.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق،مدیریت فرهنگی هنری منطقه 14 با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه، آموزش و پرورش و بسیج ناحیه شهید محلاتی در اقدامی متفاوت ویژه برنامه «از سنگ تا اقتدار» را با محوریت نوجوانان برگزار کرد. طی این برنامه پویش بزرگ «حریفت منم» نیز کار خود را آغاز کرد تا پاسخی از سوی نوجوانان ایرانی به سربازان رژیم غاصب صهیونیستی باشد. این پویش فعالیت خود را در فضای مجازی و حقیقی آغاز کرده و تا پایان حملات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

این برنامه با هدف همدردی با مردم مظلوم فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانانی که در بمباران‌های اخیر به شهادت رسیدند، طراحی شده و عمده بخش‌های اصلی آن توسط نوجوانان فعال فرهنگسرای اخلاق اجرا شد. بخش اصلی این برنامه برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری به همت نوجوانان بود که با استقبال بسیار خوب آنان اجرا شد.
محسن دستمالچی مدیر فرهنگی هنری منطقه 14 و رییس فرهنگسرای اخلاق در افتتاحیه این ویژه برنامه با اشاره به آیه 39 سوره حج بیان داشت: فلسطین نه فقط پاره‌ی تن اسلام، بلکه نماد مظلومیت انسان‌ و تضییع حقوق اصلی اوست.

وی با اشاره به نام این برنامه و اقتدار مردم فلسطین در مبارزه با رژيم غاصب صهیونیستی گفت: حماسه‌ حماس و جهاد اسلامی و عملیات «طوفان الاقصی»، پاسخ و واکنشی به سال‌ها کشتار مردم فلسطین و تلاشی برای رفع محاصره و اشغال بود. فوران خشم ملتی بود که فقط یک خواسته دارد: رفع اشغال از خانه‌ خود و حق تعیین سرنوشت برای ایجاد دولتی برآمده از رأی و اراده‌ خویش.
 
محمدحسین شیخ سفلی معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 14 درباره برگزاری این ویژه برنامه گفت: همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، تصمیم گرفتیم با تلاش نوجوانان منطقه 14 گذر هنر «از سنگ تا اقتدار» را در پارک گلسار راه‌اندازی کنیم تا صدای مظلومیت فلسطینیان باشیم. به گفته همه آزادی‌خواهان دنیا، جنایت‌های رژیم صهیونیستی که این روزها شاهدش هستیم بی‌سابقه بوده و شاهد یکی از بزرگترین جنایت‌های بشری هستیم.

وی اضافه کرد: مردم فلسطین امروز در مظلومیت کامل هستند و جهان عرب با 58 کشور و بیش از 2 میلیارد مسلمان در سکوت کامل به سر می‌برند. از سویی دیگر هیچ حمایت مادی و معنوی از سوی آنان صورت نمی‌گیرد اما ما وظیفه خود دیدیم که با برگزاری برنامه‌های مختلف از مردم غزه حمایت و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم.
او با اشاره به مخاطب اصلی این ویژه برنامه گفت: مخاطب اصلی ما در این برنامه کودکان و نوجوانان هستند و در اینجا شاهد برگزاری رویدادهای جدید فرهنگی و هنری هستیم که حتما اثرگذار خواهد بود. وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل حتما محقق خواهد شد و امیدواریم که شاهد پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

برپایی ورکشاپ نقاشی و خوشنویسی کودکان با هدف نمایش مظلومیت مردم غزه یکی از ایستگاه‌های ویژه برنامه «از سنگ تا اقتدار» بود. همچنین به همت نوجوانان، «رادیو مقاومت» در محل برگزاری این رویداد فعالیت خود را آغاز کرد تا منعکس‌کننده اتفاقات این روزهای غزه باشد. از سویی دیگر جمعی از دانش‌آموزان منطقه به اجرای سرودهای حماسی و نمایش میدانی پرداختند و کارگاه ساخت پرچم فلسطین نیز برپا شد.
میز «گفتمان نوجوانی» یکی دیگر از بخش‌های اصلی این برنامه بود که به پرسش و پاسخ نوجوانان با محوریت فلسطین و موجودیت رژیم صهیونیستی اختصاص داشت. علاوه براین، با هدف همدردی نوجوانان ایرانی با کودکان فلسطینی «دیوارنگاره همسبتگی» طراحی و اجرا شد.
برپایی نمایشگاه کتاب، اوریگامی کبوتر سرخ و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر ایستگاه‌های این رویداد فرهنگی در فرهنگسرای اخلاق بود.
در پایان این برنامه، کودکان و نوجوانان منطقه 14 که مجری اصلی برگزاری ویژه برنامه «از سنگ تا اقتدار» بودند بیانیه‌ای را در حمایت از کودکان مظلوم فلسطینی صادر کردند که توسط یکی از نوجوانان خوانده شد.
در متن این بیانیه آمده است: «اکنون فلسطین عزیز، مرکز اتحاد جهان اسلام است و همبستگی مسلمانان و حماسه‌ بزرگ جبهه مقاومت در پشتیبانی از مردم مظلوم غزه، شکست، نابودی و سرافکندگی رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت.
ما کودکان و نوجوانان بنابر ادای وظیفه‌‌ دینی و انسانی خویش، ضمن ستایش روحیه سلحشوری گروه‌های مقاومت، فریاد نفرت از ستمگران را سر داده و تجاوز هولناک رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در به شهادت رساندن صدها زن و مرد و کودک مظلوم و بی‌دفاع غزه را محکوم می‌کنیم.»
براساس این گزارش، پویش «حریفت منم» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 14 ادامه داشته و نوجوانان می‌توانند پیام‌های حمایتی خود از کودکان مظلوم فلسطینی را از این طریق به اشتراک بگذارند.



نظر شما