يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
دوازدهین جشنواره «صد دانه یاقوت» با برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری از ۳۰ آبان تا ۱۸ آذرماه در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.
دوازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» در فرهنگسرای اشراقبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دوازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار و حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع دستی اقوام برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در نظر گرفته شده است.

هفت استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، تبریز، ارومیه، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا می‌شود.در جشنواره «صد دانه یاقوت» سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع دستی، کودک، برنامه‌های فرهنگی هنری و... آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

 همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی نیز تدارک دیده شده است.اجرای موسیقی محلی و اصیل ایرانی، برنامه‌های میدانی، پرده خوانی، استعدادیابی نوجوانان، اجرای فصل چهارم از مسابقه گویندگی «صدای تو» و... بخش‌های دیگری از این جشنواره است.علاقه‌مندان برای شرکت در دوازدهمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» می‌توانند از ۳۰ آبان تا ۱۸ آذر ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به فرهنگ‌سرای اشراق،  مراجعه کنند. همچنین شماره تماس ۱۸۳۷ پاسخگوی سوال مخاطبان است.
نظر شما