يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
خوانش داستان کوتاه «هفت طبقه» و گفتگو درباره‌ی آن، در برنامه‌ی «عصرانه با کتاب»کتابخانه فردوس اجرا خواهد شد.

کوتاه در هفت طبقه؛ خوانش داستانی کوتاه از دینو بوتزانی در عصرانه با کتاب فردوسکوتاه در هفت طبقه؛ خوانش داستانی کوتاه از دینو بوتزانی در عصرانه با کتاب فردوسبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هفتمین نشست برنامه‌ی عصرانه با کتاب، با حضور علاقه‌مندان و خوانش و گفتگو درباره‌ی داستان کوتاه «هفت طبقه»، روز چهارشنبه، یکم آذر 1402، از ساعت 16.30 در کتابخانه فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

در عصرانه با کتاب که با حضور علاقه‌مندان و کارشناسان حوزۀ ادبیات و روان‌شناسی برگزار می‌شود، ضمن معرفی دینو بوتزاتی، داستان کوتاه «هفت طبقه» از مجموعه «شصت داستان» وی، جمع‌خوانی می‌شود و اعضای حاضر در جلسه با بیان برداشتها و نظرات خود، به گفتگو خواهند پرداخت و پس از بررسی گروهی، نکات ادبی و روان‌شناسی آن توسط کارشناسان برنامه بحث و بررسی خواهد شد.

دینو بوتزاتی تراورسو (1972-1906)؛ نویسنده رمان و داستان کوتاه، نقاش، شاعر و روزنامه‌نگار ایتالیایی بود. او همزمان با تحصیل در رشته‌ی حقوق دانشگاه میلان، در 22 سالگی در روزنامه‌ی کورییره دلا سرا استخدام شد و این حرفه، تأثیر بسزا و شگرفی بر نویسندگی وی گذاشت. بوتزاتی در خلال جنگ جهانی دوم، به عنوان خبرنگار در آفریقا خدمت کرد و پس از جنگ، رمان موفق «بیابان تاتارها» را در سال 1940 به چاپ رساند. از دیگر آثار وی می‌توان به: راهروی هتل بزرگ، راز نویسنده، راز جنگل پیر، سفر به دوزخ و پسرک بیچاره اشاره کرد.

«هفت طبقه»، یکی از داستانهای کوتاه کتاب «شصت داستان»، حکایت مرد میانسالی به نام «جوزپه کورته» است که به سبب بیماری کم‌اهمیتی به بیمارستانی می‌رود که نزدیکانش آن را به او توصیه کرده‌اند. بیمارستان که به هتلی سفید و مجلل می‌ماند، هفت طبقه دارد و کورته را در طبقه‌ی هفتم آن بستری می‌کنند...

«عصرانه با کتاب» چهارشنبه‌های هر دوهفته یک بار با مدیریت طاهره مختاری، از ساعت 17.30 در کتابخانه فردوس میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهد بود و حضور برای عموم در آن آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرید.

نظر شما