يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کارشناس و مشاور نوجوانان در هفتمین نشست بچه‌های رستا:
کارشناس و مشاور ویژه خانواده و نوجوانان در هفتمین نشست گفتگومحور بچه‌های رستا در منطقه 18 گفت: قهرمان پروری لازمه یک جامعه رو به رشد است اما باید مراقب باشیم به جای قهرمان پروری در دام قهرمان سازی نیفتیم.

مراقب باشیم به جای قهرمان پروری در دام قهرمان سازی نیفتیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هفتمین نشست گفتگو محور"بچه های رستا" به همت فرهنگسرای خاتم(ص) و کتابخانه قائم(عج) با موضوع: " ایمان و امید در پرورش قهرمان ملی"روز سه شنبه سی ام آبان ماه در دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) در بلوار معلم منطقه 18 برگزار شد.

در این نشست گفتگومحور حسین علیزاده کوزه کنان، نویسنده، مشاور و کارشناس مسائل تربیتی به ظرفیت های قهرمان پروری در یک جامعه سالم و متعادل پرداخت و گفت: قهرمان پروری را باید از قهرمان سازی تفکیک کنیم زیرا قهرمان سازی فرایندی منفی و کاذب است. قهرمان‌سازی همانا دامن زدن به فردیت و گریز از تفکر و خرد جمعی است.

این مشاور خانواده و نوجوانان، قهرمان ملی شدن را یک فرآیند دانست که نیاز به تعالی و خود سازی دارد و تصریح کرد: حرکت رو به جلو، حضور در همه عرصه ها، رهایی از نگرانی های محیطی و داشتن بهداشت روانی از ویژگی های قهرمان ملی است.

علیزاده شکرگزاری و هم‌چنین اعتقاد راسخ به معجزه شکرگزاری و دوری از خودخواهی را از مولفه‌های قهرمان پروری عنوان کرد و اظهار داشت: غرور و تکبر از عوامل تخریب قهرمان پروری است. درواقع دوری از طمع می تواند به قهرمان زندگی ببخشد و تواضع و فروتنی راه قهرمانی او را هموار کند.

وی در پایان ضمن پاسخگویی به پرسش های حاضرین، خیر بودن و در راه رضای خدا کار کردن را دو گام موثر رسیدن به قهرمان ملی دانست.

سلسه نشست‌های بچه‌های رستا با هدف تبیین صحیح موضوعات و مسائل حوزه نوجوانی و در راستای راه اندازی باشگاه مخاطبان، فعال سازی کرسی‌های آزاد اندیشی و زمینه اظهار نظر و گفتگوی نوجوانان از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 برگزار می شود.

فرهنگسرای خاتم(ص) به نشانی بزرگراه آیت‌الله سعیدی، شهرک ولیعصر(عج)، خیابان پژاند، بوستان لواسانی میزبان شهروندان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66208071 تماس بگیرند.

مراقب باشیم به جای قهرمان پروری در دام قهرمان سازی نیفتیم

نظر شما