جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۳۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرکزاری آنا منتشر کرد
این روز‌ها با گسترش هوش مصنوعی این سوالات برای هر کسی مطرح می‌شود که هوش مصنوعی چیست؟ و چرا آینده جدیدی را پیش روی انسان قرار خواهد داد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، هوش مصنوعی که به طور مخفف آن را «ای آی» (AI) نیز می‌نامند، در واقع تکنولوژی است که به نحوی قابلیت تفکر دارد. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی می‌شناسیم تا حد زیادی تفاوت دارد، اما در حقیقت سعی دارد تا از آن تقلید کند. امروزه شاید هوش مصنوعی به آن شکلی که تصور می‌کنیم وجود نداشته باشد اما باز هم بسیاری از کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم، مانند جستجوی اینترنت یا گشت و گذار در صفحات شبکه‌های اجتماعی و غیره، همه متاثر از هوش مصنوعی است و در حقیقت در حال استفاده از آن هستیم.

هوش مصنوعی در آینده‌ای نه چندان دور زندگی بیشتر انسان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنا بر تحقیق معتبر دانشگاه آکسفورد که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفته است؛ ۴۷ درصد از کل جایگاه‌های شغلی ایالات متحده در سال ۲۰۳۰ به شکل اتوماسیون و بدون حضور انسان انجام می‌گیرند.

اگر برای شما نیز سوال شده که این همه هیاهو و هیجان بر سر هوش مصنوعی به‌خاطر چیست و اگر دوست دارید پاسخ این پرسش‌ها را به زبانی ساده یاد بگیرید، با ما همراه شوید در این ویدئو به تعریف هوش مصنوعی و آینده جدیدی را که پیش روی انسان قرار خواهد داد پرداختیم.

نظر شما