چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۶۶۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
برگزیدگان چهارمین دوره مقدماتی مسابقات گویندگی «صدای تو» با محوریت کتاب «ملکا ذکر تو گویم» که در فرهنگسرای اشراق برگزار شده بود معرفی شدند.
برگزیدگان چهارمین دوره مسابقه گویندگی «صدای تو» معرفی شدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ چهارمین دوره مقدماتی مسابقات گویندگی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 
رقابت نهایی برگزیدگان روز ۲۸ آذرماه برگزار شد و از میان ۳۰ برگزیده ۸ نفر به فینال مسابقات راه پیدا کردند که از این تعداد، ۲ نفر از برگزیدگان نهایی کمتر از ۱۱ سال سن دارند.
بر همین اساس اسامی برگزیدگان به ترتیب عبارتند از: امیرعباس تاجیک، ریحانه فلاح، کیمیا گنجیان، هلیا برخورداری، شکیلا یاحقی، غزل آقاشاهی، یاسمین ابراهیمی و محدثه شکرچیان.
شهاد زمانی یکی از داوران این‌دوره از مسابقات «صدای تو» در خصوص معیارهای هیئت داوران برای انتخاب گویندگان برتر اظهار کرد: معیارهای ما همان معیارهای فصل اول مسابقه «صدای تو» بود. طنین و رنگ صدا، لحن متناسب خوانش کتاب و وقف و وصل‌ها و تسلط شرکت‌کنندگان بر متن کتاب از معیارهای اصلی ما در مسابقه بود.
زمانی با اشاره به رقابت تنگاتنگ منتخبان، درباره استعدادهای فصل چهارم مسابقه گفت: در فصل چهار مسابقه هم شاهد استعدادهای خوبی بودیم و ۸ نفر برگزیده بسیار صداهای خوبی داشتند و بر کار خود مسلط بودند. دو نفر از برگزیدگان زیر ۱۱ سال سن داشتند و با این وجود اجرای قابل قبولی داشتند.
شهاد زمانی تاکید کرد: کارکرد این مسابقات شناسایی افراد مستعد و توانمند است تا در مسیر درستی آموزش ببینند و فعالیت داشته باشند. ضمن آنکه در این مسابقه کتاب هم خوانده می‌شود و فرهنگ کتابخوانی گسترش پیدا می‌کند.
همچنین سید محمدعلی لوح‌موسوی از دیگر داوران چهارمین دوره مسابقات «صدای تو» درباره مبنای انتخاب برگزیدگان توضیح داد: مبنای من برای انتخاب افراد استعداد و هوش آنها است و مدل اجرای آنها مدنظر من نیست. ممکن است فردی اجرای چشمگیری نداشته باشد اما استعدادی ذاتی در حوزه گویندگی داشته باشد.
لوح‌موسوی خاطرنشان کرد: مبنای انتخاب من جنس خاص صدای افراد است. جنس صدا برای گویندگی باید دارای کاراکتر خاص و گوش‌نواز باشد. جنس صدا برای گویندگی باید آنقدر خاص باشد که شنونده پادکست و نریتور دچار خستگی نشود‌. برگزیدگان این دوره ویژگی‌های مدنظر را دارا بودند و امیدوارم در آینده مسیر خود را به درستی ادامه دهند.
علیرضا مجمع‌الصنایع یکی دیگر از داوران مسابقه «صدای تو» با بیان اینکه لحن گویندگی یکی از مهمترین مواردی است که به منظور دستیابی به موفقیت گویندگی باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: لحن گویندگی در حقیقت خوانشی است که با توجه به فضای حاکم بر متن و جملات آن باید انتخاب و بیان شود. کلمات و بندهای مختلف متن هنگام گویندگی باید به نحوی تلفظ شوند که بتوان حس و حال متن را به خوبی به مخاطب منتقل کرد.
وی با اشاره به رقابت پویای شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات تاکید کرد: لحن در رساندن محتوای متن مورد نظر به مخاطب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورت انتخاب شدن به عنوان گوینده باید به خاطر داشته باشید که آوای صدای شما در چه زمان و به چه نحوی باید تنظیم شود تا قادر به خواندن متن با بالاترین کیفیت باشید.
مجمع‌الصنایع اضافه کرد: چهارمین دوره مسابقات گویندگی «صدای تو» که ۲۸ آذرماه در فرهنگسرای اشراق برگزار شد، با معرفی ۸ نفر برگزیده خاتمه یافت. نوجوانان دختر و پسر برگزیده به لحاظ لحن و صوت اجرای خود نیز مورد داوری قرار گرفتند و نفرات برتر واجد این ویژ‌گی‌های بودند. برگزیدگان منتخبان همه هیئت داوران بودند‌.
گفتنی است پس از اعلام نفرات برگزیده از سوی هیئت داوران، جوایزی به برگزیدگان اهدا و عکسی به یادگار گرفته شد.
نظر شما