سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
سیزدهمین نشست گفتگو محور «بچه‌های رستا» با محوریت "تصویر ذهنی نوجوانان از بدن خود" با حضور محمد مهدی ندیمی به عنوان کارشناس در روز ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این نشست با حضور چهل تن از نوجوانان پسر دبیرستان علامه طباطبایی از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن اجتماعات این فرهنگسرا با سخنان کارشناس برنامه آغاز شد.

ندیمی سخنانش را با اشاره به آیه فتبارک الله احسن الخالقین ضمن اذعان به  مقام اشرف مخلوقات انسان گفت: خداوند متعال خود را به‌خاطر خلقت انسان تحسین می‌کند. پس ما باید نسبت به خود و بدن خود که مخلوق ذات اقدس الهی است حساس باشیم.

وی سپس به تشریح دستگاه عصبی و مغز به عنوان فرمانده و راهبر بدن پرداخت و گفت: حفظ سلامت مغز و دستگاه عصبی بسیار حساس و مهم است. زیرا عملکرد مناسب سایر اعضا مستقیما با عملکرد صحیح مغز ارتباط دارد.

وی افزود: در سنین نوجوانی تغییراتی در مغز و سیستم عصبی نوجوانان ایجاد می‌شود که شناخت این تغییرات تاثیر بسزایی در پرورش قدرت ذهن و تفکر در این دوران دارد، دقیقا به همین دلیل سرمایه گذاری و تبلیغات در فضاهای مجازی جمعیت نوجوان را هدف می‌گیرد.

کارشناس برنامه در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی از سایر دستگاه‌های حیاتی بدن از قبیل بینایی، شنوایی و دستگاه دفع و.. به تغییرات ایجاد شده در دستگاههای مختلف بدن در دوران مختلف زندگی پرداخت و راه‌های خود مراقبتی از بدن برای حفظ سلامتی تا پایان عمر را توضیح داد.

وی تاکید کرد: شناسایی عملکرد اعضا مختلف بدن در سنین مختلف نقش بسزایی در شکل گیری تفکر صحیح و مناسب درباره بدن دارد.

ندیمی در ادامه به تبلیغات فضای مجازی در خصوص دستگاه‌ها و عملکرد بدن انسان و تفکرات غلط شکل گرفته بر پایه این تبلیغات پرداخت و آن‌را یک نیرنگ برای رسیدن به حداکثر سود عنوان کرد و اذعان داشت: با تفکر صحیح و شناخت اساسی از سیستم بدن باید به جنگ تصویرسازی غلط و شکل‌گیری ذهنیت‌های نادرست ناشی از تبلیغات رفت.

وی در خانمه ضمن بیان اینکه بدن انسان از بیش از ۳۷ تریلیون سلول تشکیل شده که با نظم خاصی در قالب دستگاه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند از حاضرین خواست تا به‌جای مبنا قرار دادن شبکه‌های مجازی و تبلیغاتی به مراجع معتبر علمی و دینی رجوع کنند.

ندیمی در پایان به سوالات نوجوانان در این باره پاسخ داد و منابعی درباره مطالعه بیشتر در این مورد را به نوجوانان حاضر ارائه کرد.

نظر شما